"מפלצת שמעולם לא התנצל או התחרט": מאסר לרב בן 79 שהורשע באונס תלמיד ישיבה
דניאל גריר המשיך לטעון לחפותו גם השבוע כאשר נשלח ללפחות 12 שנות מאסר. כבר לפני שנתיים הפסיד בתביעה אזרחית שהוגשה ע"י הקורבן, ונקבע שהוא ישלם כ-22 מיליון דולר (שטרם שולמו). עורך דינו של הרב: "הוא כבר נענש. הוא היה בכיר בקהילה שלו, וכעת הפך למנודה. שמו הטוב הוכתם לנצח"

בית המשפט גזר לפחות 12 שנות מאסר על רב מקונטיקט שהואשם בהתעללות מינית בתלמיד ישיבה בן 15.

הרב דניאל גריר (צילום: AP)

הרב, דניאל גריר בן ה-79, הוא מייסד הישיבה בעיר ניו הייבן שבמדינה. ביהמ"ש לא ריחם עליו על אף גילו, וגזר עליו 20 שנות מאסר בפועל. עם זאת, תהיה לו האפשרות להשתחרר כעבור 12 שנה. אם אכן יגיע לגיל 91 ויזכה לשחרור, על הרב יהיה להירשם כעבריין מין במשך עשור, והוא ייאלץ לרצות תקופת מבחן בת 10 שנים.

גריר הורשע בתקיפה המינית לפני כשלושה חודשים, אך הוא ממשיך לטעון לחפותו. לפי הקורבן, אליהו מיריליס מניו ג'רזי, הרב אנס אותו ותקף אותו מינית בדרכים אחרות פעמים רבות בין 2002 ל-2003 בזמן שלמד בישיבה.

במעמד מתן גזר הדין, התביעה בתיק הקריאה מכתב שכתב מיריליס: "דניאל גריר הוא מפלצת, והוא מעולם לא התנצל על כל מה שעשה לי. אין בו שום חרטה ויש לשלוח אותו למאסר באופן מיידי כדי למנוע ממנו לבצע פשעים כאלה שוב". לפני כשנתיים, מיריליס זכה בתביעה אזרחית שהגיש נגד הרב, וביהמ"ש הורה לגריר לשלם לו 21.7 מיליון דולר. לפי ה"ניו הייבן רג'יסטר", עד כה הרב הצליח לעכב את ביצוע התשלום בזכות הגשת ערעור על ההחלטה.

הישיבה בניו הייבן שכבר סגרה את שעריה (צילום: גוגל מפות)

ג'ון אלנדר, שופט ביהמ"ש שגזר את עונשו של גריר, הורה להעבירו לבית הכלא באופן מיידי, ולא לאפשר לו להשתחרר בערבות עד תום הליכי הערעור שבכוונתו להגיש. בקביעתו הוא נימק את ההחלטה בכך ש"תקופת המאסר עלולה להיות ארוכה מהשנים שנותרו לנאשם, דבר שעשוי לגרום לו לרצות לברוח". עוד הוסיף כי לגריר היכולת הכלכלית לברוח מהמדינה, שכן כאשר נעצר, אשתו שילמה דמי ערבות בסך 750 אלף דולר.

עוד לפני גזירת העונש, עורך דינו של הרב - דיויד גרודברג - ביקש מהשופט "להתחשב בכל הטוב שהוא עשה במהלך חייו". עוד הוסיף כי הישיבה כבר נסגרה, והפרשה גרמה לחמשת ילדיו ו-25 נכדיו של גריר לנתק עמו את הקשר: "דניאל גריר כבר נענש. הוא היה בכיר בקהילה שלו, וכעת הפך למנודה. שמו הטוב הוכתם לנצח", הוא אמר.

YOU MIGHT ALSO LIKE