הולך ומצטמצם: קמאלה האריס הודיעה כי היא פורשת מהמירוץ לבית הלבן
הסנאטורית מקליפורניה הסבירה כי הפן הכלכלי היה זה שהכריע את הסוגיה, למרות שבחודשים האחרונים היא זוכה לתמיכה של אחוזים בודדים בכל הסקרים. "אמשיך להילחם על מה שניסינו לקדם במהלך הקמפיין: צדק לכולם", היא כתבה במייל לתומכיה

כחצי שנה לאחר שחילופי דברים בינה לבין סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, מיצבו אותה בעיני רבים כמועמדת מובילה, הסנאטורית מקליפורניה, קמאלה האריס, הודיעה מוקדם יותר היום (שלישי) כי היא פורשת מהבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית.

האריס במהלך הקמפיין, מוקדם יותר השנה בניו המפשיר (צילום: Shutterstock)

הבוקר כינסה הסנאטורית את פעילי המטה שלה והודיעה על הכוונה, ולאחר מכן שלחה מייל לתומכיה: "אני מודיעה היום על הפסקת הקמפיין שלי בצער רב, אך גם עם הרגשת סיפוק גדולה. אני רוצה להבהיר שאמשיך להילחם על מה שניסינו לקדם במהלך הקמפיין: צדק לכולם", היא כתבה.

מצד אחד, מדובר בהודעה מפתיעה, שכן ביוני האחרון האריס זינקה בכל הסקרים, ורבים ראו בה כמועמד רצינית שעשויה לקרוא תיגר על ג'ו ביידן. מאידך, בחודשים האחרונים היא רשמה תמיכה של אחוזים בודדים ברוב הסקרים, ובהודעתה היא הסבירה כי גם ההיבט הכלכלי השפיעה על ההחלטה.

"הנה האמת: בחנתי את כל האפשרויות בימים האחרונים ונאלצתי לקבל את ההחלטה הקשה בחיי", כתבה האריס והמשיכה, "לקמפיין שלי פשוט אין את התקציב הדרוש כדי להמשיך. אני לא מיליארדרית ואני לא יכולה לממן לעצמי את הקמפיין".

כעת נותרו 15 מועמדים בבחירות המקדימות של המפלגה, ביניהם ביידן; הסנאטור קורי בוקר; ראש עיריית סאות' בנד, פיט בוטיג'ג'; הסנאטורית איימי קלובשר; והמיליארדר היהודי מייקל בלומברג, שהצטרף למירוץ לאחרונה.

YOU MIGHT ALSO LIKE