"מבצעים שכאלו חושפים בפנינו כיצד סטודנטים מנצלים לרעה את מסלול ויזת הלימודים"
פשיטה בעקבות חקירה ממושכת של סוכני ההגירה ורשויות החוק הביאה לגירושם של מאות תלמידים זרים אשר נכנסו למדינה תחת אשרה למטרת רכישת השכלה במוסד אקדמי שבפועל התברר כאמצעי פיתוי לאיתור מנגנון הונאה שגרף סכומי עתק

מבצע סמוי מתמשך של סוכני ההגירה מתחילת השנה, הביא למעצרם של 250 סטודנטים זרים, ובתוכם 90 שנעצרו בפשיטה בחודש האחרון, בעקבות חשיפתם באמצעות אוניברסיטה פיקטיבית בדטרויט אשר הוקמה על ידי המחלקה לביטחון לאומי כאמצעי פיתוי והציעה לכאורה לימודי טכנולוגיה ומדעי המחשב, בתמורה לאשרות שהייה בארה"ב.

צילום: דוברות ICE

בפועל, ל"אוניברסיטת פרמינגטון", לא היה צוות ניהולי, לא מרצים, וכמובן שגם לא התקיימו בה שיעורים, אך היא תפקדה בתור מלכודת לזיהוי מנגנון התרמית להוצאת ויזת סטודנט, עד שסוכנים סמויים של המחלקה לביטחון המולדת, הצליחו לאתר את האנשים שעמדו מאחורי הונאת ההגירה.

לדברי נציגי רשות ההגירה, בחודש מרץ האחרון נעצרו 160 סטודנטים וכעת מספרם הכולל גדל כאמור ל-250, כאשר על פי החשד הם שילמו בממוצע כ-12 אלף לשנה עבור הלימודים שמעולם לא קיבלו.

לפי כתב התביעה, מבצע "מרדף הנייר" חשף תרמית בה היו מעורבים לפחות כ-600 אזרחים זרים אשר שילמו סכומי עתק ל-8 חשודים שסייעו להם על מנת לקבל מעמד חוקי בארצות הברית.

הסטודנטים נכנסו באופן חוקי לארצות הברית, אך בחודש ינואר האחרון כאשר נחשפה התרמית על ידי סוכני ההגירה, המוסד האקדמי נסגר ובכך הם למעשה איבדו את תוקפה של אשרת השהייה שלהם. למרות זאת, הם נשארו שלא כחוק.

פנים משרדי אוניברסיטת פרמינגטון הפיקטיבית

קרוב ל-80 אחוז מהנעצרים כבר עזבו מרצונם את המדינה ואילו השאר מחולקים בין כאלו שקיבלו צו גירוש לאלו שעתרו בעניין מעמד ההגירה שלהם. אחד מהם הורשה להישאר לאחר שכבר קיבל גרין קארד.

"הסטודנטים הללו, אישרו תחילה על כוונתם להכנס לארצות הברית וללמוד במוסד לימודים מוכר על ידי התכנית לסטודנטים זרים (CPT), המקנה גם אפשרות לקבלת אשרת עבודה, אולם בהמשך נקלטו על ידי אוניברסיטת פרמינגטון, שכלל לא הציעה לימודים אקדמאיים מכל סוג שהוא, ולכן מדובר בהונאת הגירה של כסף תמורת ויזת F-1", נמסר בהצהרת נציגי רשות ההגירה.

"מבצעים שכאלו חושפים בפנינו את הדרכים בהן משתמשים סטודנטים ואלו שמגייסים אותם, על מנת לנצל לרעה את מסלול ויזת הלימודים", הוסיפו בהודעתם.

מוצאם של מרבית המעורבים בפרשה הוא מהודו, כאשר אחת מהם, נג'ילה מוסרטה בת ה-29, היא פלסטינית שגורשה בחזרה לשטחים.

אוניברסיטת פרמינגטון. מבט חיצוני

"אין להעניש כאלו שנפלו לתוך מלכודת ללא ידיעתם", אמר לכלי התקשורת, עו"ד ראול ראדי, המייצג חשודים רבים שנעצרו בפרשה. לדבריו הם צעירים בשנות ה-20 לחייהם אשר פותו להרשם לאוניברסיטה הספציפית הזאת שהבטיחה להם לקבל אשרות עבודה בארצות הברית, "רובם עזבו את המדינה מרצון ואילו אחרים כבר נרשמו והחלו ללמוד במוסדות אקדמאיים לגיטימים אך כעת הם בבעיה לאחר שהעניין הזה צץ".

התביעה מנגד תולה את האשמה בסטודנטים אשר היו אמורים להבין כי אוניברסיטה ללא שיעורים אינה חוקית. "אם באמת כוונתם הייתה לקבל השכלה, אוניברסיטה זו לא הייתה כה אטרקטיבית עבורם", אמר סגן התובע, ברנדון הלמס.

בין שמונת העצורים אשר הודו כי הפעילו את מנגנון הונאת ההגירה, ישנם תושבי פלורידה וקליפורניה כאשר טווח גילם הוא 26-35.

YOU MIGHT ALSO LIKE