טראמפ חושף: ארה"ב שוקלת להכריז על קרטלי הסמים כארגוני טרור
בראיון שהעניק סיפר הנשיא כי מדובר בנושא "שאנחנו עובדים עליו כבר שלושה חודשים", אך עדיין לא ידוע מה ישתנה אם וכאשר הקרטלים אכן יוגדרו באופן הזה. בתחילת החודש אירע טבח כאשר 9 בני משפחה אמריקאית נורו למוות בצפון המדינה

הממשל האמריקאי בראשות הנשיא טראמפ פועל למען הגדרתם של קרטלי הסמים במקסיקו כארגוני טרור, כך חשף הנשיא במהלך ראיון שהעניק לאתרו של ביל או'ריילי, שהודח מרשת "פוקס ניוז" לפני כשנתיים.

אנשי הקרטל העבירו את קוליאקאן לאחר שנעצר בנו של אל צ'אפו (צילום: AP)

"זה נושא שאנחנו עובדים עליו בשלושת החודשים האחרונים", הסביר הנשיא לאו'ריילי, והמשיך: "אתה יודע, לא כל כך קל לשנות את ההגדרה, צריך לעבור תהליכים ארוכים, ואנחנו נמצאים בעיצומם".

המאבק בין קרטלי הסמים השונים במקסיקו גובה קורבנות רבים, בעיקר אזרחי המדינה ותיירים חפים מפשע אשר נקלעים למארבים. המקרה האחרון והזכור ביותר הוא רציחתם האכזרית של 9 בני משפחה אמריקאית, ביניהם 6 ילדים קטנים. כזכור, חברי המשפחה המורמונית עשו את דרכם לעבר העיירה לה מורה כאשר אש נפתחה לעברם. בהמשך התברר כי גבורתו של נער בן 13 הצילה את חייהם של הילדים הקטנים שנפצעו.

לאחר הטרגדיה, הנשיא טראמפ העלה ציוץ לחשבון הטוויטר שלו ובו כתב: "אם מקסיקו זקוקה לעזרה או שהיא תבקש מאיתנו לעזור לה ב'ניקוי' המפלצות, נהיה מוכנים להתערב ולבצע את העבודה בצורה מהירה ויעילה".

חיילי המשמר הלאומי של מקסיקו מבצעים סיור באזור שבו אירע הטבח בתחילת החודש (צילום: AP)

בשלב זה, לא ברור כיצד המצב צפוי להשתנות אם וכאשר קרטלי הסמים אכן יוגדרו כארגון טרור. בפגישה שערך הנשיא טראמפ עם ראש המנהל לאכיפת סמים (DEA), אוטאם דילון, הוא שאל לגבי הסוגייה ונענה: "יש לנו את כל הסמכות הדרושה למאבק בהם, אנחנו רק זקוקים לשיתוף פעולה מצד ממשלות זרות כדי לפגוע בקרטלים, וזה משהו שאנחנו מצליחים להשיג לאט לאט".

מרסלו אבררד, שר החוץ המקסיקני, הסביר היום (רביעי) כי ממשלתו נמצא בקשר רצוף עם מקביליהם בארה"ב בנוגע למגוון נושאים, לרבות קביעת הקרטלים כארגון טרור. הצדדים צפויים לערוך בקרוב פגישה כדי לדון בהגדרה זו.

האלימות במקסיקו אינה תופעה חדשה כלל, ורק בחודש אוגוסט האחרון דיווחנו כי יותר מ-20 אלף איש נרצחו בשמונת החודשים הראשונים של השנה. לפני כשבועיים התרחשו שני אירועים אלימים במיוחד כאשר 13 שוטרים נרצחו ע"י קרטל הסמים במדינת מיצ'ואקאן. ימים ספורים לאחר מכן, כאשר רשויות החוק במדינה עצרו את בנו של ברון הסמים אל צ'אפו, קרטלי הסמים הגיבו בחמת זעם ופתחו באש ברחובות העיר קוליאקאן ושרפו תשתיות כמו תחנות דלק, עד שלבסוף המשטרה התרצתה ושחררה את אל צ'אפו ג'וניור.

YOU MIGHT ALSO LIKE