ביהמ"ש העליון ליצרנית הנשק רמינגטון: לא נעצור את התביעה של משפחות הנרצחים
הקביעה עשויה להפוך להיסטורית ולאפשר למשפחות רבות שאיבדו את יקיריהן "לעקוף" חוק פדרלי שנועד להגן על יצרניות כלי הנשק. עו"ד המייצג את קורבנות הטבח בסנדי הוק: "נשקי רמינגטון מנסה שוב ושוב לברוח מהאחריות שלה לאירוע"

בית המשפט העליון של ארצות הברית פסק נגד יצרנית כלי הנשק רמינגטון, ובכך יתאפשר למשפחות שאיבדו את ילדיהם בטבח בבית הספר היסודי סנדי הוק ב-2012 לתבוע את החברה.

27 בני אדם, ביניהם 20 ילדים, נרצחו בטרגדיה הקשה ב"סנדי הוק" (צילום: רויטרס)

כזכור, ב-14 בדצמבר 2012 נכנס אדם לאנזה בן ה-20 אל בית הספר כשהוא חמוש במספר כלי נשק, לרבות רובה סער של "נשקי רמינגטון" האמריקאית. עוד קודם לכן רצח את אמו בביתה, ולאחר מכן הגיע לבית הספר ורצח 27 בני אדם, ביניהם 20 ילדים בגילאי חמש עד שבע.

הבוקר נמסרה הודעה מטעם עורך דין המייצג את רוב המשפחות, ובה הסביר כי ההורים "אסירי תודה" על כך שבית המשפט העליון לא נכנע ללחצי יצרנית הנשק, שלדבריהם "מנסים שוב ושוב לברוח מהאחריות למעשה".

מעבר לטרגדיה הקשה הספציפית הזו, קביעת ביהמ"ש עשויה לפתוח את הדלת לעשרות, אם לא מאות, תביעות נוספות שמשפחות שאיבדו את יקיריהם באירועים מסוג זה יוכלו להגיש. בנשקי רמינגטון, אגב, טרם הגיבו באופן רשמי להחלטת הערכאה המשפטית העליונה.

רובים של "נשקי רמינגטון" בתצוגת נשק בארה"ב (צילום: Getty Images)

חוק פדרלי שחוקק ב-2005 מעניק לחברות המייצרות כלי נשק הגנה משפטית מפני תביעות בגין גרימת מוות ברשלנות, ועורכי הדין של רמינגטון ביקשו לעשות שימוש בחוק הנ"ל כדי לבטל את התביעה. אולם משפחות הנרצחים לא תבעו בגין גרימת מוות ברשלנות, אלא בטענה כי שיטות השיווק של החברה הפרו את החוק בקונטיקט, שם אירעה הטרגדיה.

"רמינגטון הדגישה בפרסום שלה את התכונות הצבאיות של כלי הנשק ומיתגה אותו בכלי לחימה. הרובה תוכנן להיות כלי נשק לשימוש צבאי", כתבו המשפחות בתביעתן. כעת, לאחר קביעת ביהמ"ש העליון, התביעה תשוב לבית המשפט בקונטיקט: "אנחנו נשפוך אור על שיטת השיווק של רמינגטון, שנועדה אך ורק להגביר את הרווחים על חשבון ביטחונם של אמריקאים".

כזכור, בחודש ספטמבר האחרון הודיעה יצרנית נשק נוספת, קולט, כי היא תפסיק לייצר את הגרסה האזרחית של רובה ה-AR-15 שבו נעשה שימוש באירועי ירי רבים, לרבות הטבח בסנדי הוק ובסניף וולמארט באל פאסו.

YOU MIGHT ALSO LIKE