אחרי מספר שעות בלבד בתפקיד, בנט הכריז על מצב מיוחד בעורף ביישובים הנמצאים בטווח שבין 0-80 ק"מ מרצועת עזה
בעקבות המצב הביטחוני, שר הביטחון החדש הכריז על מצב מיוחד: שר הביטחון הנכנס, נפתלי בנט, הכריז היום (שלישי) על מצב מיוחד בעורף ביישובים הנמצאים בטווח שבין 0-80 ק"מ מרצועת עזה.

ליומיים הקרובים: מצב מיוחד הוכרז ביישובים בטווח של 80 ק"מ מהרצועה: ההכרזה תקפה ל-48 שעות, אלא אם בוטלה לפני כן על ידי הממשלה או על ידי שר הביטחון. השר יכול להאריך את תוקפה של ההכרזה באישור הממשלה על ידי משאל טלפוני בין השרים.

החל משעות הצהריים תוקף צה"ל יעדי טרור של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה בעקבות שיגור של עשרות רקטות לעבר ישראל - מעוטף עזה ועד גוש דן - אחרי חיסולו של בכיר הג'יהאד בהא אבו אל-עטא. קודם לכן, בתום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה, מסרו ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן פרטים נוספים על חיסולו של אבו אל-עטא.

בעקבות השיגורים לעבר ישראל, נמסר ממד"א כי עד 15:30 טופלו 39 בני אדם, כולם במצב קל. בין הנפגעים: שני פצועים מרסיסים (גברים כבני 30 ו-55), 20 נפגעים שנחבלו בדרך למרחב המוגן ו-17 נפגעי חרדה.

בעקבות המצב הבטחוני, גל ביטולי אירועי תרבות שאמורים היו להתקיים היום ברחבי הארץ.

בשל ההסלמה והוראות פיקוד העורף, כמיליון תלמידים וכ-80 אלף עובדי הוראה לא הגיעו למוסדות החינוך באזור השפלה, הדרום וגוש דן. זוהי הפעם הראשונה שבוטלו הלימודים באופן גורף בת"א מאז מלחמת המפרץ ב-91' - 28 שנים. מנכ"ל משרד החינוך: "גם אם המוסד החינוכי בטוח, ההתקהלות מסוכנת"

בעזה הסתיים מוקדם יותר מסע ההלוויה של בכיר הג'יהאד האיסלאמי בהא אבו אל-עטא. מסע ההלוויה נמשך כמה שעות, ותפילת האשכבה התקיימה במהלך תפילות הצהריים במסגד בעיר עזה. אלפים השתתפו במסע ההלוויה ובראשם בכירי הזרוע המדינית של הג'יהאד האיסלאמי בעזה.

אבו אל-עטא, מפקד החטיבה הצפונית בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, חוסל בתקיפת צה"ל על מבנה שבו שהה. בתקיפה נהרגה גם אשתו. זו הפעם הראשונה מאז צוק איתן שצה"ל תוקף בכיר בזרוע צבאית של ארגון טרור ברצועה.

אבו אל-עטא היה מופקד על ייצור אמצעי לחימה ברצועה, ובעיקר על ייצור מקומי של רקטות מדגמים איראניים. לאחרונה הוא הוביל באופן אישי פיגועים נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, באמצעות ירי רקטות, ירי צלפים, ושיגור רחפני נפץ. באפריל, בצעד נדיר, החליטו בצה"ל להפיץ את תמונתו, כאזהרה לפני חיסול.

YOU MIGHT ALSO LIKE