סוף לחיפושים: USS GRAYBACK אותרה מול חופי יפן
כלי השיט השתתף בקרבות בפרל הארבור ושב על עקבותיו במהלך חודש פברואר בשנת 1944. אולם אז נתקל במפציץ יפני שהטביע אותו ומאז הוא ו-80 אנשי הצוות ששהו בתוכו הוגדרו נעדרים. פעילות של ארגון מיוחד שמטרתו איתור צוללות אבודות הביאה לפתרון התעלומה

נמצאה צוללת מתקופת מלחמת העולם השנייה אשר טבעה כשבתוכה 80 אנשי צוות ועקבותיה אבדו במשך 75 שנה, כך מסר ארגון שמטרתו איתור צוללות צבאיות אבודות.

לדברי טים טיילור, העומד בראש "פרויקט 52 האבודות", ה- USS GRAYBACK נגלתה במעמקי 1,400 רגל, כ50 מייל מאוקינאווה, יפן, במהלך חודש יוני האחרון.

היא הוטבעה על ידי המפציץ היפני נקג'ימה B52 ב-26 בפברואר, 1944.

טיילור ייסד את פרויקט ה-52 בעקבות גילוי ה-USS R12, שהייתה הצוללת האבודה הראשונה שלו. מאז הוא וצוותו איתרו 4 נוספות והם נחושים לאתר לפחות עוד 40 כאלו על ידי ייצור תיעוד בטכנולוגיית 3D המציג את מיקומה של הצוללת ומצבה הנוכחי.

חיל הים האמריקאי פרסם בעבר כי איבד 52 צוללות במהלך מלחמת העולם השנייה ופירט לגבי אזור הטביעה המשוער. אולם, במקרה של הצוללת הנוכחית, המיקום הסתמך על תרגום שגוי מיפנית של תיעוד מתקופת המלחמה בנוגע לפרטי הטבעתה.

הצוללת שאותרה, ביצעה את משימתה האחרונה, בפרל הארבור, החל מה- 28 בינואר, 1944. 

בסוף פברואר, לאחר שסיימה מתקפה על שיירה יפנית, קיבלה הוראה לשוב על עקבותיה כשבחזקתה נותרו, שני טילי טורפדו בלבד. על פי התכנון המקורי, היא הייתה אמורה להגיע ליעדה באמצע חודש מרץ, אולם אז נעלמו עקבותיה והיא וצוותה הוגדרו נעדרים.

היא נחשבת לאחת מ-20 הצוללות המוצלחות והמעוטרות ביותר ששירתו את חיל הים האמריקאי במהלך מלחמת העולם השנייה.

YOU MIGHT ALSO LIKE