9 שנים לאחר שזרק פתק בבקבוק לים, נער ממסצ'וסטס גילה מה עלה בגורלו
מקס היה בן 10 כאשר הוא ואביו נסעו לחוף הים, ולאחר שכתב קצת על עצמו ("אני אוהב תפוחים ומכוניות") הוא השליך את המכתב לים. בדיעבד סיפר כי כבר שכח לחלוטין מהמעשה, עד שבחודש שעבר התקבל בבית הוריו מכתב מצרפת

כשהיה רק בן 10, מקס ורדנבורג ממסצ'וסטס השליך פתק בבקבוק לאוקיינוס האטלנטי. על אף שרשם את כתובת ביתו, הוא היה בספק אם המכתב אי פעם יימצא. בחודש שעבר, יותר מתשע שנים לאחר המעשה, הוא נדהם לשמוע שהמכתב נמצא בחופה המערבי של צרפת.

המכתב ששלח ורדנבורג לפני תשע שנים (צילום: טוויטר / Shutterstock)

ורדנבורג, שכיום בן 19 ולומד באוניברסיטה, הסביר ששכח מהפתק לחלוטין, עד שאבא שלו שלח תמונה של המכתב שנשלח לביתם: "ההורים שלי תמיד שומרים דברים מהילדוּת של האחים שלי ושלי, אז לא ממש התעמקתי בתמונה שאבא שלי שלח בצ'אט הקבוצתי", הוא סיפר בראיון לרשת סי. אן. אן., "עד שקראתי את המכתב וחטפתי שוק".

את המכתב הוא רשם ב-21 באוגוסט 2010, וביחד עם אביו הם נסעו לחוף הים בעיירה רוקפורט, שנמצאת כ-30 מייל (כ-48 ק"מ) צפון-מזרחית לבוסטון. כיאה לילד בן 10, הוא סיפר לנמען המסתורי קצת על עצמו: "אני אוהב תפוחים ואת חוף הים. הצבע האהוב עליי הוא כחול, ואני גם אוהב חיות, מכוניות וחלל", הוא כתב בזמנו.

משמאל: המכתב המקורי שנשלח ב-2010; מימין: המכתב שנשלח בחודש שעבר (צילום: טוויטר)

לפי המכתב שקיבל בחזרה, הבקבוק נשטף אל חוף הים בצרפת, בין העיירות קונטיס ומימיזאן. מי שמצא את הפתק בבקבוק כינה את עצמו "ג. דובוואה" והסביר שמצא אותו ב-10 באוקטובר: "נדרשו 9 שנים על מנת לכסות את 6,000 הק"מ שמפרידים בינינו. בוודאי גדלת הרבה מאז, מילד בן 10 לגבר בן 19", כתב הצרפתי והוסיף מפה מדויקת של האזור.

כעת, בכוונתו ורדנבורג לנסות ליצור קשר עם מר דובוואה כדי להודות לו על המעשה: "זה מדהים, אני לא מאמין שמישהו בכלל טרח לענות למכתב. זה משהו פשוט מדהים, אני בטוח שזה לא יקרה שוב בחיי", הוא סיפר.

YOU MIGHT ALSO LIKE