בעקבות הזכייה ב-1.6 מיליארד דולר: כל תושבי דרום קרוליינה זכו להחזר כספי מחברת הלוטו
הזוכה המאושרת בהגרלת ה"מגה מיליונס" שנערכה אשתקד נאלצה להיפרד מיותר מ-60 מיליון דולר במסים מקומיים (בנוסף לפדרליים), ולאחר דיונים רבים הוחלט שכל משלמי המס בדרום קרוליינה יזכו לצ'ק של 50 דולר. ולמרות התמיכה במהלך, היו כאלה שהציעו שהסכום צריך לשמש להעלאת שכרם של מורים ועובדים ציבוריים אחרים

לפני קצת יותר משנה, אישה שזהותה לא נחשפה (וכנראה גם לא תיחשף לעולם) נכנסה לתחנת דלק בעיירה סימפסונוויל שבדרום קרוליינה ובחרה להשתתף בהגרלת ה"מגה מיליונס", שסכום זכייתה טיפסה באותה תקופה ל-1.6 מיליארד דולר.

בתוך ימים התפרסם כי כרטיס בודד זכה בפרס העצום, אך רק כעבור כחמישה חודשים האישה הגיעה למשרד הלוטו במדינה כדי לקבל את הכסף. בשבוע האחרון הרשויות בדרום קרוליינה החלו לשלוח לכלל תושבי המדינה מענק כספי בעקבות הזכייה המפורסמת.

תחנת הדלק בסימפסונוויל שבדרום קרוליינה שבה הכרטיס הזוכה נרכש (צילום: AP)

הזוכה המאושרת החליטה לקבל את הפרס במכה אחת, ולכן היא "נאלצה להסתפק" בסכום של 878 מיליון דולר. אך בכל מקרה, היה עליה לשלם לא מעט מסים, הן ברמה הפדרלית והן ברמה המקומית. אל קופת מדינת דרום קרוליינה נכנס סכום של 61 מיליון דולרים, ומיד ראשי המדינה החלה לדון במה אפשר לעשות עם הסכום.

לבסוף הוחלט שכל אחד מ-1.2 מיליון משלמי המס במדינה יקבלו מענק בסכום של 50 דולר. השבוע נשלחו 400 אלף צ'קים בדואר, ו-800 אלף נוספים יישלחו עד ה-2 בדצמבר. עלות שליחת הצ'קים נאמדת ב-700 אלף דולר והמימון לכך הגיע מתוך 61 מיליון הדולר שהזוכה המאושרת שילמה כמס. 

ראוי לציין כי הצ'קים נשלחו לפי המידע של רשות המסים המקומית, כך שבני זוג שהגישו יחדיו את טפסי המסים זכו לאותו סכום שאנשים שאינם נשואים קיבלו.

הימים שלאחר הזכייה ולפני שהאישה הגיעה למשרדי הלוטו (צילום: AP)

מושל המדינה, הנרי מקמאסטר, התייחס להחלטה לשתף את תושבי המדינה בזכייה וכתב: "בכל הזדמנות שיש לסוכנות או ארגון ממשלתי כסף שנותר בקופה, עלינו לחפש את הדרך הטובה ביותר לתגמל את התושבים שעובדים קשה".

על אף שהמהלך זכה לתמיכה רחבה, פוליטיקאים רבים במדינה אמרו שניתן היה לפעול אחרת: הדמוקרטים במדינה טענו כי סכום של 50 דולר אינו "משנה חיים" עבור רוב המשפחות, אך הסכום הכולל - 61 מיליון דולר - היה יכול לשמש כתקציב עבור העלאת השכר למורים ועובדי ציבור נוספים.

YOU MIGHT ALSO LIKE