פשע שנאה בלב ארה"ב: עשרות מצבות הושחתו בבית קברות יהודי בנברסקה
במשטרה המקומית הבטיחו להעמיד לדין את האחראים לאירוע החמור, אך בשלב זה לא בוצעו מעצרים כלשהם. חלק מן המצבות נופצו לחלוטין, רובן הוצאו ממקומן

כ-75 מצבות הושחתו בבית קברות יהודי בעיר אומהה, העיר הגדולה במדינת נברסקה, כך על פי המשטרה המקומית.

עשרות מצבות הושחתו, חלקן נשברו (צילום: סי. בי. אס. 3)

לפי הדיווחים ב"אומהה וורלד-הראלד", האירוע התרחש בבית הקברות "טמפל ישראל" בצפון-מזרח העיר, ועלות הנזק נאמדת ביותר מ-50 אלף דולרים.

על אף שהדיווחים על ההשחתה התקבלו רק לקראת סוף השבוע, אנשי בית הקברות הודיעו על המעשה כבר ביום שלישי האחרון. על פי ההערכות, הן של המשטרה והן של ראשי הקהילה היהודית, ההשחתה בוצעה במהלך הלילה שבין ה-31 באוקטובר ל-1 בנובמבר, שכזכור היה חג ההאלווין.

עוד דווח בתקשורת המקומית כי חלק מהמצבות הוצאו ממוקמן, וחלקן אף נשברו לחלוטין. לאחר שהתקבל דיווח על המעשה במשטרה, לבית הקברות הגיעו כמה שוטרים המתמחים בזיהוי פלילי, וזאת במטרה לחפש אחר טביעות אצבע וכל רמז אחר שעשוי לסייע באיתור החשוד או חשודים במעשה. בשלב זה, לא בוצעו מעצרים כלשהם.

במשטרה מחפשים אחר החשוד או חשודים במעשה (צילום: פייסבוק)

באומהה גרים כ-450 אלף תושבים, מתוכם רק כ-6,000 יהודים. בעבר הקהילה היהודית הייתה יחסית גדולה (בהתחשב שמדובר בעיר במרכז ארצות הברית), אך רבים מן הקהילה בחרו לעזוב את העיר בשל המתחים הרבים ששררו בעקבות מהומות על רקע גזעני שפרצו בה בשלהי שנות ה-50 ותחילת שנות ה-60.

דווקא לאחר מכן, בשנת 1973, תושבי העיר בחרו באדוארד זורינסקי - יהודי מקומי - כראש העיר, ובכך הפך לנבחר הציבור היהודי הראשון בתולדות המדינה. ב-1976 הוא אף נבחר לייצג את המדינה בסנאט, תפקיד שאותו מילא עד יום מותו ב-1987.

YOU MIGHT ALSO LIKE