אזהרה מפני תרמית הגירה בשיטת זיוף מספרי טלפון
ההנחיה יצאה בעקבות חשיפת הונאת טלמרקטינג חדשה במהלכה מתחזים הנוכלים לנציגים ממשלתיים ומפעילים לחצים על הקורבנות לספק להם פרטים אישיים הכוללים מספר סוציאלי וכרטיס אשראי

רשוית ההגירה של ארה"ב יצאה לקראת סוף השבוע באזהרה מיוחדת מפני תרמית טלפונית המעורבים בה מספרי טלפון של המשרד לביטחון מולדת

לדברי נציגי הרשות, מטרת ההונאה היא להגיע לאנשים ברחבי המדינה הרואים על צג מכשירם מספר המזוהה ומוצג כאילו הוא מטעמם, ובשיטות איום שונות להשיג פרטים אישיים עליהם.

אילוסטרציה: שאטרסטוק

המספרים בהם משתמשים הנוכלים הם 202-357-8100 וכן 855-882-8100.

בהודעתם ביקשו הנציגים להדגיש כי בשום פניה אמיתית ורישמית של גורם ממשלתי, אף נמען אינו נדרש לספק פרטים כמו מספר סוציאלי או מספר כרטיס אשראי.

עוד הוסיפו כי כל מי שקיבל שיחה שכזו ונפל קורבן, מתבקש להגיש תלונה על כך באתר רשות ההגירה או באמצעות מוקד השירות 800-3238603.

מקרה בעל מאפיינים דומים אירע בחודש שעבר, אז דיווחנו כי משטרת פונטנה הודיעה שהחרימה ציוד אלקטרוני וכרטיסי מתנות (GIFT CARDS) בשווי של מיליון דולר, שהושגו כחלק מהונאה טלפונית שבוצעה על ידי שתי נשים, תושבות דרום קליפורניה.

עוד הוסיפה כי מאות אנשים נפלו קורבן בתרמית. צמד הנשים איימו על הקורבנות להענות לדרישותיהן ובכך השיגו רכוש רב כגון אייפדים, שעוני אפל, ומצלמות.

צמד הנוכלות (צילום: משטרת פונטנה)

לדברי נציגי המשטרה, הנשים התקשרו באופן אקראי לתושבים רבים והציגו עצמן מטעם מס ההכנסה. "הן אמרו לאנשים שאם לא יעבירו תשלום של 2,200 דולר בגיפט קארד, הם יעצרו על ידי מס ההכנסה", תיאר חוקר המשטרה את שיטת הפעולה של השתיים.

אחד מהקורבנות, תושב פונטנה שענה לשיחה, מילא אחר מבוקשן של שתי הנוכלות, אך מאוחר יותר, כשחשד בצדק כי מדובר בתרמית, הוא פנה לאנשי משטרה המקומית ובכך יידע אותם בהונאה.

בעקבות זאת, יצרה המשטרה קשר עם רשת הקניות טרגט שמסרה לידיה את סרטוני האבטחה בסניפים בהם בוצעה רכישה בכרטיסי המתנה, במטרה לאתר את זהותן ומיקומן של הנשים בזמן השימוש.

חלק מהסחורה העצומה שנתפסה בחזקתן של השתיים (צילום: משטרת פונטנה)

כתוצאה מכך, זוהו השתיים בחנויות ברחבי לוס אנג'לס, והדבר הוביל למעצרן זמן קצר לאחר מכן. לדברי המשטרה מדובר באילינג לו, תושבת לוס אנג'לס וג'י יון, תושבת גרדנה, שתיהן בנות 25.

המשטרה מסרה כי היא סבורה שמדובר בחלק מהונאה לאומית רחבת היקף וגם היא ביקשה אז להזהיר את אלו העונים לשיחה דומה: "אף גוף ממשלתי אינו יאיים עליכם במעצר אם לא תשלמו לו חוב באמצעות כרטיסי מתנה, גם לא רשות המיסים".

YOU MIGHT ALSO LIKE