חשש לליסטריה: ריקול בהול פודס ללמעלה מ-40 מוצרי ירקות
ענקית המרכולים הסירה מהמדפים בסניפיה ברחבי ארה"ב את הפריטים לגביהם ישנה סבירות כי הם נושאים את הנגיף שעלול לגרום לתופעות לוואי קשות ואף למקרי מוות. מדובר בהמשך להודעת ארגון הבריאות האמריקאי על פוטנציאל ההידבקות באזור שהביא למהלך דומה בתאגיד מזון מוביל

בהמשך להודעתה של ספקית הירקות "MANN PACKING CO INC" על כך שהיא מבצעת ריקול של למעלה מ-100 מוצרי ירק מחשש לנשיאת חיידק הליסטריה, הכריזה רשת המרכולים הול פודס כי היא מסירה מהמדפים למעלה מ-40 מוצרי ירק הנמכרים בסניפיה ברחבי ארה"ב.

לדברי הנהלת הרשת, מדובר במוצרים מתוך הרשימה הכוללת לגביהם קיים החשד לנשיאת הנגיף, שנמכרו בין היתר באריזות סלטים ומנות מוכנות, בטווח התאריכים של ה-10 באוקטובר ועד ה-4 בנובמבר.

לקוחות אשר רכשו מוצרים אלו בסניפי הרשת, יכולים לקבל החזר מלא עם הצגת הקבלה.

רשת הול פודס (צילום: Shutterstock)

ביום ראשון האחרון, הודיע תאגיד המזון "MANN PACKING CO INC" כי הוא יזם ריקול באופן עצמאי של מוצריו הנמכרים בארצות הברית וקנדה ופרסם רשימה מלאה של הפריטים שנפגעו מהחיידק.

המהלך נעשה כתוצאה מהודעתו של ארגון הבריאות האמריקאי (FDA) וכן מקבילו הקנדי על כך שישנה סבירות ריאלית להתפרצות נגיף הליסטריה באזור. עד כה לא נמסר מגורם רישמי על הידבקות של אדם כלשהו בווירוס בהקשר זה.

חשש להימצאות חיידק הליסטריה במעל ל-40 מוצרי ירקות הנמכרים ברשת (צילום: רויטרס)

הידבקות בחיידק הליסטריה מלווה בתופעות לוואי כמו חום גבוה, כאבי ראש חזקים, בחילות ושלשולים. היא גם עלולה להביא לתוצאות חמורות יותר ואף למקרי מוות בעיקר בקרב ילדים, נשים הרות ואנשים מבוגרים. 

בתוך כך, מוקדם יותר השבוע, הוכרז ריקול נוסף על יותר מ-2 מיליון פאונד (כ-900 אלף ק"ג) של מוצרי עוף שונים, וזאת בשל החשש להימצאות חתיכות מתכת במוצרים, כך על פי משרד החקלאות האמריקאי.

בהודעת הריקול הוסבר כי על הצרכנים לבדוק את המספר הסידורי שמופיע מתחת ללוגו של ה-USDA (צילום: Getty Images / משרד החקלאות)

מדובר במוצרים של חברת Simmons Prepared Foods שנמכרו במספר מדינות בארצות הברית, ביניהן אריזונה, קליפורניה, פנסילבניה וג'ורג'יה. בהודעת משרד החקלאות הוסבר כי טרם התקבלו דיווחים כלשהם על נפגעים בעקבות המתכת בעוף, אך הריקול מתבצע בכל זאת כדי למנוע פציעות ומחלות מצד הצרכנים.

המוצרים שנמצאים בריקול עברו בפס הייצור של החברה בין ה-21 באוקטובר ל-4 בנובמבר, והם כוללים גם את סדרת ה-"ready to cook" שכוללת כנפי עוף וחזה עוף. כדי לבדוק אם יש ברשותכם מוצרים פגומים, בדקו את המספר הסידורי שמופיע בסמוך ללוגו של משרד החקלאות (USDA). הריקול כולל את המספרים הבאים: "P-1949", "P-486" ו-"P-5837".

במשרד החקלאות ביקשו מהציבור הרחב לזרוק את המוצר לפח, או להחזיר אותו למקום שממנו נרכש. בחברת סימונס הגיבו להודעת הריקול ומסרו: "בטיחות המזון הוא נושא חשוב ביותר עבורנו, ולכן החלטנו לבצע את הריקול באופן יזום".

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר משרד החקלאות כאן.

YOU MIGHT ALSO LIKE