"הייתה לה רק אפשרות אחת - לשתף פעולה או להיות מגורשת": סוכן הגירה אנס לכאורה אישה במשך 7 שנים
תביעה הוגשה כנגד ממשלת ארצות הברית לאחר שתושבת קונטיקט טוענת כי עובד ש-ICE שגילה שנכנסה למדינה באופן לא חוקי, ניצל זאת לטובת איומים עליה שתהפוך לסייענית, אם ברצונה להשאר בארה"ב. שנה לאחר מכן הוא החל לתקוף אותה מינית וכתוצאה מכך היא נכנסה להיריון שלוש פעמים

אשה ילידת הונדורס טוענת בכתב תביעה כי הותקפה מינית ונאנסה במשך שבע שנים על ידי סוכן הגירה שאיים עליה בגירוש אם תחדל מכך.

ג'יין דו, תושבת קונטיקט, תובעת ממשלת ארצות הברית סכום פיצויים של עשרה מיליון דולר על הנזקים הנפשיים שלדבריה נגרמו לה והביאו לשלושה הריונות שהסתיימו בהפלה.

אילוסטרציה: רויטרס

"תגובתי היחידה היא שלמרשתי הייתה רק אפשרות אחת - לשתף פעולה עם סוכן ההגירה או להיות מגורשת ביחד עם בני משפחתה", מסר ג'ורג' קרמר, עורך דינה של דו, לסוכנויות הידיעות.

"היא נותרה במצב פסיכולוגי שביר ואינה רק מחפשת פיצוי על הנזק הנפשי שנגרם לה אלא גם שואפת לשנות את האופן בו סוכני הגירה מנצלים לרעה את כוחם ומעמדם לגרש אנשים מארצות הברית", הוסיף קרמר.

לפי כתב התביעה, האישה הכירה את הסוכן, ווילפרדו רודריגז בשנת 2006, בעקבות מעצרו של אחיה לאחר שנכנס לארצות הברית באופן לא חוקי. במהלך החקירה רודריגז הבין שגם אחותו ללא ניירת, והודיע לה כי עליה לשמש כסייענית אם היא רוצה להמנע מגזירת הגירוש.

בלית ברירה, הסכימה דו לדרישה, אולם שנה לאחר מכן היא הותקפה מינית לראשונה על ידי רודריגז בזמן פגישתם במוטל.

אילוסטרציה: גטי

מסמכי בית המשפט מראים כי רודריגז הציג עצמו תחת הכינוי "הזאב", והדגיש בפניה כי הוא הסיבה היחידה לכך שהיא ומשפחתה אינם מגורשים מהמדינה. כאמור, התקיפות המיניות הביאו לשלושה הריונות והפלות.

מספר שנים לאחר מכן, עזב רודריגז את משרתו כסוכן הגירה אך הזהיר את דו שלא לספר לאיש על התקיפות שכן לדבריו, אם תעשה זאת, היא ומשפחתה ישלמו על כך מחיר.

דובר סוכנות ההגירה מסר בתגובה לכלי התקשורת, כי מר רודריגז אינו מועסק ב-ICE מזה מספר שנים, וגם כיום הוא איננו עובד בה. הדובר סירב להתייחס לעניין מעבר לכך, בשל מדיניות הסוכנות שלא להגיב על נושא שנמצא בדיון משפטי.

YOU MIGHT ALSO LIKE