קבוצת מפגינים יהודים הפגינה נגד הנשיא וקטעה את נאומו, 14 נעצרו
באירוע שנערך בפיטסבורג כשנה לאחר הטבח בבית הכנסת, חברי ארגון Bend the Arc הגיעו לכנס של תעשיית הנפט בעיר, שם הנשיא טראמפ נאם. חלקם הפריעו לדברי הנשיא, אחרים הפגינו עם שלטים וכרזות מחוץ למקום. צפו בתקרית

רשויות החוק בפיטסבורג עצרו אתמול 14 פעילים יהודים שמחאו כנגד ביקורו של הנשיא טראמפ בפיטסבורג, כך על פי המשטרה המקומית.

קבוצת המפגינים מחוץ לכנס, אתמול בפיטסבורג (צילום: bendthearcpgh@)

עשרות מפגינים מארגון "Bend the Arc" הגיעו למרכז העיר פיטסבורג, שם הנשיא טראמפ נאם באירוע של בכירי תעשיית הנפט במדינה. הם הניפו שלטים שעליהם נכתבו סיסמאות כגון "האחדות שלנו תנצח את העליונות הלבנה" ו-"[טראמפ] לא רצוי כאן".

הביקור הגיע ימים ספורים לפני שהקהילה היהודית בעיר תציין שנה לאירוע הירי הרצחני בבית הכנסת "עץ חיים" בשכונת סקוורל היל. לטענת המפגינים, הנשיא אינו עושה מספיק כדי למגר את האנטישמיות: "טראמפ מסכן חיי יהודים", הם צעקו מחוץ למקום שבו נערך האירוע.

המפגינים הניפו שלטים והפריעו לדברי הנשיא (צילום: bendthearcpgh@)

שישה מתוך העצורים נלקחו לחקירה לאחר שהפריעו לנאומו של הנשיא, שעצר את דבריו ופנה לשאר הנוכחים: "אל תפגעו בהם, בבקשה אל תפגעו בהם. הם לא יודעים שהם מתעסקים עם אנשים קשוחים", אמר הנשיא טראמפ. לקראת שעות הערב, כאשר האירוע עמד להסתיים, המפגינים שבו למקום והמתינו מחוץ לאולם, שם הם שוב הניפו את השלטים נגד טראמפ.

בהודעה שפורסמה בדף הפייסבוק של Bend the Arc, ראשי הארגון האשימו את הנשיא בכך שהסית נגד מיעוטים בארה"ב, לרבות יהודים: "היורה שנכנס לבית הכנסת בפיטסבורג לפני שנה פעל מתוך פחד ושקרים, אך הוא לא המציא את השקרים הללו. הוא שמע אותם מפיו של הנשיא. ומה עשה הנשיא לאחר מכן? במקום לשנות את דרכו, המדיניות שלו הובילה לאירועים אלימים נוספים כמו פוואי ואל פאסו. החיים שלנו כנראה לא שווים מספיק כדי שהוא ישנה את המדיניות או את האופן שבו הוא מתבטא", כלשון ההודעה.

אין זו הפעם הראשונה שפעילים יהודים מוחים נגד הנשיא טראמפ, ובאופן רחב יותר כנגד מדיניות ההגירה של ממשלתו. רק אתמול דיווחנו כי אין בכוונת רשויות החוק ברוד איילנד להעמיד לדין שוטר ICE לשעבר שתועד פוגע עם רכבו במספר מפגינים שחסמו את הגישה לבית כלא מקומי. חשוב לציין כי באירוע זה מדובר בארגון אחר - Never Again Action - ולא זה שמחא נגד הנשיא אמש.

הפעילים שבו לכנס לקראת סיומו (צילום: bendthearcpgh@)

YOU MIGHT ALSO LIKE