"כל אירועי הקמפיין בוטלו עד להודעה חדשה": הסנאטור ברני סנדרס אושפז בשל כאבים בחזה
אמש בתום עצרת בחירות שנערכה בלאס וגאס, הסנאטור מוורמונט חש ברע והוחלט לפנות אותו לבית החולים. בדיקה חשפה חסימת עורקים, והוא עבר הליך להכנסת שני תומכנים; במקביל נחשפו נתוני גיוס הכספים של הקמפיינים, דבר שעשוי לעודד את סנדרס במעט

הסנאטור ברני סנדרס אושפז אמש (שלישי) בלאס וגאס לאחר שחש כאבים בחזה. הוא עבר הליך רפואי כדי לטפל בחסימת עורקים ממנה סבל, כך על פי הקמפיין לנשיאות של סנדרס בן ה-78.

הסנאטור ברני סנדרס אושפז אמש לאחר שחש ברע (צילום: AP)

סנדרס, אחד משני סנאטורים שמייצגים את ורמונט, מתמודד בימים אלה על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לקראת בחירות 2020. הוא נחשב למועמד מוביל, ביחד עם סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, והסנאטורית אליזבת' וורן.

כתוצאה מהאירוע, בקמפיין הוחלט להשהות את כל הפעילות עד להודעה חדשה: "במהלך אירוע שנערך בלאס וגאס, הסנאטור החל להרגיש שמשהו מפריע לו בחזה. אחרי התייעצות קלה הוחלט לפנות לבית החולים, שם ברני עבר הליך שבו אותרה חסימת העורקים. שני תומכנים הוכנסו", אמר ג'ף וויבר, יועץ בכיר של סנדרס.

עוד אמר וויבר כי "הסנאטור סנדרס מתקשר עם סובביו ונמצא במצב רוח מרומם. הוא צפוי לנוח בימים הקרובים, ולכן החלטנו לבטל את כל האירועים והופעות שלו עד להודעה חדשה. נמשיך לעדכן לגבי מצבו ולגבי המשך הקמפיין", הוא אמר.

סנדרס. ביטל את כל אירועי הקמפיין עד להודעה חדשה (צילום: Getty Images)

הדיווחים על ההידרדרות במצבו הבריאות של סנדרס מגיעים שבועות בודדים לאחר שהסנאטור נאלץ לבטל שלושה אירועים שתוכננו בדרום קרוליינה בשל צרידות.

הבעיות הבריאותיות של סנדרס, שבתחילת ספטמבר ציין את יום הולדתו ה-78, מעלות שאלות רבות לגבי כשירותו לכהן בתפקיד החשוב בעולם. מצד שני, גם היריבים המובילים שלו הם מבוגרים (ביידן בן 76 ו-וורן בת 70). אם אכן ייבחר בשנה הבאה לנשיאות, סנדרס יהיה הנשיא המבוגר ביותר שנבחר בהיסטוריה של ארצות הברית.

הנשיא טראמפ והקמפיין שלו גייסו 125 מיליון דולר במהלך הרבעון השלישי (צילום: Getty Images)

בתוך כך, שלשום (שני) הסתיים הרבעון השלישי של 2018 והמועמדים הדמוקרטים החלו לפרסם את נתוני גיוס הכספים שלהם. סנדרס אולי יתנחם מכך שהקמפיין שלו הצליח לגייס 25.3 מיליון דולר במהלך שלושת החודשים האחרונים - 7 מיליון דולר יותר ממה שהצליחו לגייס ברבעון השני של השנה, והרבה יותר מיתר המועמדים.

ביידן ו-וורן טרם פרסמו את הנתונים, אך ראש עיריית סאות' בנד, פיט בוטיג'ג', הודיע כי הצליח לגרוף 19.1 מיליון דולר במהלך תקופה זו.

בזמן שכספי הדמוקרטים מתחלקים בין מספר מועמדים, במפלגה הרפובליקנית יכולים להתרכז בגיוס כספים עבור הקמפיין של הנשיא טראמפ, וזאת למרות שהם לא יודעים מי יהיה יריבו בשנה הבאה. לפי הנתונים שפורסמו ע"י הקמפיין שלו, הנשיא גייס 125 מיליון דולר במהלך הרבעון השלישי של השנה.

YOU MIGHT ALSO LIKE