תורמי הענק של הדמוקרטים מבטיחים: אם אליזבת' וורן תהיה המועמדת שלכם, נעביר את תמיכתנו לטראמפ
כשהיא תופסת תאוצה וסוגרת את הפער מסגן הנשיא לשעבר ביידן, הסנאטורית ממסצ'וסטס דווקא מעוררת לא מעט אנטגוניזם מצד התורמים הבכירים של המפלגה, ביניהם אנשי וול סטריט ומנכ"לים של חברות הענק

התומכים והתורמים הגדולים של המפלגה הדמוקרטית בעולם העסקי ובבורסה בוול סטריט מאיימים שלא להשתתף ב"עונת התרומות" לקראת בחירות 2020, או אולי גרוע מכך - להעביר את תמיכתם לנשיא טראמפ - אם הסנאטורית אליזבת' וורן תזכה למועמדות המפלגה, כך דווח באתר CNBC.

נאום הנשיא טראמפ מועבר בשידור ישיר בבורסה בניו יורק. תומכי הדמוקרטים במקום חוששים מאליזבת' וורן (צילום: Getty Images)

לפי הדיווחים, בכירים בעולם הפיננסי חוששים מאוד מוורן - שלא מהססת להעביר ביקורת על הבנקים הגדולים וחברות הענק - וזאת על רקע סגירת הפערים בין הסנאטורית ממסצ'וסטס לבין ג'ו ביידן, לשעבר סגן הנשיא והמועמד המוביל של הדמוקרטים לקראת הבחירות בשנה הבאה.

אחד מאותם בכירים צוטט באתר באנונימיות: "זה לא מצב נעים, כי אני דמוקרט ואני חושב לעצמי, 'כן, אני רוצה לעזור למפלגה, אבל היא הולכת לפגוע בי, אז אני נאלץ לעזור ליריבה - הנשיא'", אמר הבכיר אתמול (רביעי) לאחר ההחלטה לפתוח בהליך ההדחה כנגד הנשיא טראמפ.

הסנאטורית וורן מדאיגה את התורמים הגדולים של הדמוקרטים (צילום: AP)

אז למה בדיוק מפחדים בכירי הכלכלה החזקה מהסנאטורית? ובכן, מאז שהשיקה את הקמפיין היא הבטיחה להפחית את ההשפעה של וול סטריט על הפוליטיקה האמריקאית. היא אף קראה לפרק חברות ענק כגון גוגל, פייסבוק ואמזון.

ראוי לציין כי וורן מצדה סבורה שהיא אינה זקוקה לתרומות של אותם תאגידים וחברות גדולים, וברבעון השני של 2019 היא גייסה 19 מיליון דולר באמצעות תרומות קטנות של יחידים. וורן, אגב, הגיבה בטוויטר לפרסומים של CNBC וחזרה על הסיסמה שמועמדים מחוייבים למסור בתעמולת בחירות: "אני אליזבת' וורן, ואני אישרתי את ההודעה הנ"ל", היא צייצה.

YOU MIGHT ALSO LIKE