פרשת הונאת הקולג'ים ממשיכה להכות גלים: הורה שני נשלח למאסר בפועל
איש העסקים מלוס אנג'לס הגיע לביהמ"ש בבוסטון והביע חרטה, דבר שככל הנראה תרם לכך שהוא יישלח רק לארבעה חודשי מאסר. בתביעה דרשו שנה מאחורי סורג ובריח מכיוון שהאב ביים תמונות בבריכה המשפחתית כדי "להוכיח" שבנו שחקן כדורמים

דווין סלואן בן ה-53, איש עסקים מלוס אנג'לס, נשלח השבוע לארבעה חודשי מאסר לאחר שהודה בכך ששילם רבע מיליון דולר כדי שבנו יגוייס כשחקן כדורמים באוניברסיטת דרום קליפורניה (USC) על אף שהוא אינו עוסק בספורט.

סלואן ועורך דינו מגיעים לביהמ"ש, אתמול בבוסטון (צילום: AP)

סלואן הודה במיוחס לו כבר בחודש מאי האחרון, ולמעשה הוא ההורה השני במסגרת פרשת הונאת הקולג'ים שנשלח למאסר בפועל. השופטת אינדירה טלוואני אף הטילה על סלואן 500 שעות של תרומה לקהילה, תקופת מבחן בת שנתיים וקנס כספי בסף 95 אלף דולר.

התביעה בתיק דרשה להטיל על סלואן שנת מאסר וקנס בסך 75 אלף דולר בשל "המאמץ החריג" שסלואן עשה כדי שבנו יתקבל לאוניברסיטה. כך למשל, במהלך המשפט נחשף כי סלואן סייע בהונאה כאשר רכש עבור בנו בגדים של שחקני כדורמים. כאמור, בנו מעולם לא היה מעורב בענף הספורט, אך זה לא מנע ממנו ומאביו לביים תמונות בבריכה המשפחתית כדי שיראו כאילו צולמו במהלך משחק.

לפני כעשרה ימים שלח סלואן מכתב לשופט ובו ביקש לקבל רחמים בשל היותו "איש משפחה מסור שגדל בתנאי עוני. רק רציתי לוודא שהבן שלי ימנע מאותו כאב נפשי שאני עברתי", הוא כתב. סלואן, אגב, הוא בוגר האוניברסיטה שאותה הוא רימה.

סלואן שילם כדי שבנו יתקבל ללמוד באוניברסיטת דרום קליפורניה (צילום: AP)

אתמול (שלישי) סלואן הגיע לבית המשפט כדי לשמוע את גזר דינו: "אין לי מילים שיצדיקו את מעשי, ואני לא מחפש תירוצים. העבירה שביצעתי אינה מקובלת. בליבי רציתי רק לטובת בני, אבל אני מבין עכשיו שמעשיי היו ההפך הגמור", הוא אמר בדמעות.

על פי החשד, סלואן שילם 200 אלף דולר לארגון צדקה מזויף שאותו הפעיל ריק סינגר, הנאשם המרכזי בפרשה החמורה. הוא אף שילם 50 אלף דולרים נוספים לדונה היינל, לשעבר בכירה במחלקת האתלטיקה של USC.

כאמור, איש העסקים הפך להורה השני שנשלח למאסר בפעול בעקבות מעורבותו בפרשה, וזאת לאחר שב-13 בספטמבר הוטל על שחקנית הקולנוע המפורסמת פליסטי האפמן 14 ימי מאסר וקנס כספי. האפמן אינה לבד במערכה, שכן גם השחקנית לורי לופלין ובעלה מואשמים בפרשה.

 
YOU MIGHT ALSO LIKE