עושים היסטוריה: "ישראל שלנו" מנסים לכבוש בפעם הראשונה את ה"קונגרס הציוני העולמי"
הכניסה למפעל הציוני החשוב יאפשר להם כישראלים בארה״ב להשפיע על הקשר בין מדינת ישראל ויהדות התפוצות ועל חלוקת המשאבים של הארגונים הציוניים בקהילות בחו״ל

"איזה מבאס זה ביום כזה לשבת בבית- בצד אחד של האוקינוס, ולעקוב בשקיקה אחרי מה שקורה בבית- בצד השני של האוקינוס. בבטן מתערבבים להם הצורך הזה, של להיות חלק לצד תחושת חוסר האונים על כך שלא מתאפשר. אז זהו, שמתאפשר!"

ב- 17 בספטמבר בעוד כולם בישראל היו עסוקים בבחירות היו את הישראלים שמעבר לים. אחרי שהבינו כי בוער בהם הצורך להשפיע ולתרום את חלקם לקהילה היהודית והישראלית בעולם החליטו כמה מהם לעשות מעשה שיכול לשנות את פני החברה בה אנו חיים בין אם זה בישראל ובין אם זה בחו"ל ולנסות להיכנס למועדון היוקרה הנקרא "לקונגרס הציוני העולמי".

"הפשלתי שרוולים ויצאתי למשימה כי אני מאמינה בגשר הזה בין הקהילה היהודית-אמריקאית והיהודים בארץ. אני חושבת שרק אנחנו נוכל להוות גשר אמיתי. אני מאלו שמאמינים שאם אתה רוצה לשנות- קום ותעשה", אומרת שני קורלבניק, אחת ממובילות הרשימה 'ישראל שלנו' שמתמודדת בבחירות לקונגרס הציוני ה-38.

קורלבניק חברה לקובי כהן ויחד הם מהווים חלק מרשימה מכובדת של 13 נשים, ו-12 גברים בכל הגילאים, ומכל קצוות ארה"ב שמאחוריהם עשייה רבה עבור הקהילות הישראליות. "זו באמת רשימה שוויונית המכילה את כל גווני הקהילה הישראלית-אמריקאית בארה"ב" אומרים המתמודדים ברשימה.

רשימת "ישראל שלנו"

קורלבניק בעצמה פועלת כבר 11 שנים למען קהילות ישראליות-אמריקאיות ברחבי ניו יורק בפלטפורמות שונות, "אני מבינה שעל אף הקהילה הגדולה, המרגשת והמגובשת, אין בעצם אף אחד שמייצג את הצרכים והאינטרסים של הקהילה ישראלית בארה"ב בפרט ומחוץ לישראל בכלל ברמת המדיניות והשפעתנו על קביעת סדר היום בתוך העולם היהודי הגדול".

"הקשר בין ישראל ליהדות התפוצות יחד עם שאלת העמיות היהודית והזהות הישראלית תמיד העסיקו אותי, וביתר שאת מאז שעברנו לניו-יורק. היום יותר מתמיד אני יודע שיהדות התפוצות היא המשענת של העם היושב בציון וחשוב לי לפעול לחיזוק הקשר בכל דרך אפשרית. דרך הקונגרס הציוני ניתן לקדם פרוייקטים לטובת העם היהודי שהם לא רק בהקשר הדתי-אורתודוכסי אלא גם בהקשר התרבותי. חלומי הוא להקים מכון לתרבות עברית בניו-יורק ובמקומות אחרים בעולם, מצהיר כהן בגאווה.

"צריך להבין כמה זה משמעותי בעולם היהודי וכמה חשוב שנהיה שם", אומרים כהן וקורלבניק. מדובר באחד המפעלים הציוניים שכולם מכירים מספרי ההיסטוריה. אותו מפעל ציוני שהוקם לראשונה בבאזל בשנת 1897, מהווה עד היום את המוסד העליון בקבלת ההחלטות של ההסתדרות הציונית העולמית. אותו קונגרס שהחל דרכו בחוזה המדינה, בנימין זאב הרצל. מעבר לחזון של הרצל, שם התקבלו ההחלטות החשובות ביותר עבור העם היהודי בהם: הקמת הסוכנות היהודית, קק"ל, האוניברסיטה העברית והוא עדיין ממשיך להשפיע על חיינו.

שני קורלבניק

לא ידוע מספרם המדויק של הישראלים הגרים מחוץ לישראל אבל רק בצפון אמריקה מדובר על בין 700,000 ל- 1,000,000. מישהו צריך להשמיע את קולם אומרים מועמדי הרשימה. "אנחנו מבקשים לייצג את הצרכים והאינטרסים של הישראלים בארה"ב, מתוך ההבנה שלישראלים בישראל ולאמריקאים היהודים בארה"ב ישנו סדר יום שלא מייצג אותנו. אם הקונגרס הציוני העולמי הוא הכנסת של העם היהודי, אנחנו רוצים להיות שם, לבטא את הדברים שמעניינים אותנו, הישראלים מחוץ לישראל, לשמור על מה שחשוב לנו, ולהיות קול בהצבעות הקובעות את הלך הרוח בשנים הבאות בעולם היהודי כולו".

קובי כהן

עד היום, לא היתה רשימה ישראלית שמתמודדת להיכנס לקונגרס. הרשימה 'ישראל שלנו' מבקשת לעשות את מה שלא עשו עד כה כדי לקדם את מה שנראה לחבריה הצעד הבא בחיבור שבין ישראל לתפוצות. "קידום מעמד השפה העברית כשפת עם, ולא רק כחלק מלימודי הדת, זאת על ידי הקמת מרכזי תרבות עברית. מתוך האמונה שדרך העברית הם מבקשים להתחבר לישראל המודרנית ולעברית המודרנית, בידיעה ששפה משותפת יוצרת מחוייבות משותפת. חיזוק ושימור הקשר בין הקהילות היהודית בישראל והאמריקאית, בעזרת מיזמים, כנסים ואירועים משותפים בכל תחומי החיים. דבר נוסף, שהם רוצים לשים עליו דגש הוא קיום שיח בין הזרמים השונים ביהדות, חיבוק והכלה גם של זרמים שישראלים מכירים פחות והתפתחו במהלך השנים מחוץ לישראל. אלו רק חלק מהנושאים שמאתגרים אותם ויוכלו להתחיל לפעול לטובתם במידה וייבחרו.

לדבריהם, "אין היום קבוצה כזו המייצגת בקונגרס את הקהילה הישראלית הפורייה והמגוונת בארה"ב, והגיע הזמן שמישהו ישנה את פני הדברים". עכשיו, הם נאבקים על כל קול בדרך לכניסה. עד יום שישי הם צריכים להשיג 500 חתימות, תמיכה של חבריהם מהקהילה הישראלית- אמריקאית. אם יצליחו אולי יוכלו להיכנס לספרי ההיסטוריה.

פרטים נוספים ניתן למצוא כאן

YOU MIGHT ALSO LIKE