מחדל במינסוטה: הודה בהצתת בית הכנסת ההיסטורי, ולא יישלח למאסר בפועל
על אף העובדה שמתיו אמיוט הודה שהצית סוכה סמוכה לבית הכנסת בעיר דולות', ביהמ"ש החליט לרחם עליו והוא צפוי לקבל עונש של תקופת מבחן בת 3 שנים. השופט אפילו הסכים לשחררו עד למתן גזר הדין הרשמי

חסר הבית שהודה כי הצית בית כנסת בן 117 שנים בצפון מינסוטה מוקדם יותר החודש צפוי לחמוק מעונש מאסר בפועל, ובמקום זאת התביעה במדינה תסתפק במתן תקופת מבחן בת 3 שנים.

אמיוט הודה בהצתה, אך לא יידרש לרצות עונש מאסר (צילום: AP)

כזכור, לפני כשבועיים וחצי הוזעקו לוחמי האש בעיר דולות' אל בית הכנסת Adas Israel - מבנה שנבנה ב-1902 ומשרת את הקהילה היהודית הקטנה בעיר. הכבאים הצליחו להוציא מספר ספרי תורה מהמקום, אולם המבנה נשרף כליל.

כבר למחרת השריפה הבינו החוקרים כי מדובר בהצתה מכוונת, וימים בודדים לאחר מכן נודע כי חשוד נעצר, ובהמשך פורסם כי מדובר במתיו אמיוט בן ה-36. בחקירתו הודה כי הצית במכוון סוכה שנבנתה בסמוך לבית הכנסת, אך בו בזמן טען כי ניסה לכבות את הלהבות. כאשר הבחין בהתפשטות האש לעבר בית הכנסת, הוא ברח מהאזור.

חברי הקהילה היהודית בעיר זעמו על כך שלא הואשם בפשע שנאה למרות שהודה במעשה, וכעס זה רק צפוי לגבור כעת כאשר נודע כי אמיוט כלל לא ישלח למעצר, ובמקום זאת הוא ישוחרר בתנאי מגבילים. רבים בקהילה היהודית הצביעו על סמיכות ההצתה לחגי תשרי כהוכחה נוספת לכך שמדובר בפשע שנאה, אולם התביעה בתיק החליטה לדרוש רק תקופת מבחן כעונש.

"בלי שריפות ובלי צרות, ממש שום דבר", אמר השופט שון פלורקה לאמיוט אתמול (שלישי) בבית המשפט לאחר ששמע את הצעת התביעה לעונש. אמיוט צפוי לשוב לבית המשפט ב-25 באוקטובר כדי לשמוע את גזר דינו הרשמי, אך, כאמור, העונש כבר נקבע בסיכום בין התביעה להגנה. בית המשפט אף הסכים לשחרר את אמיוט ממעצר כבר עתה, וזאת בתנאי שהוא יגור במקלט לחסרי בית עד לשימוע הבא בעניינו.

מאמצי כיבוי השריפה נמשכו גם אל שעות הבוקר, אך המבנה נשרף כליל (צילום: AP)

למרבה המזל, איש לא נכח בבית הכנסת בעת השריפה, אך הנזק למקום נאמד ב-117 אלף דולר. מעבר לכך, בבית הכנסת העריכו כי הנזק לפריטי הדת מוערך ביותר מרבע מיליון דולר. החדשות הטובות הן שנרשם שיפור ניכר במצבו של הכבאי שנפגע מקריסת קיר בזמן פעולות הכיבוי, והוא שוחרר מבית החולים מוקדם מהצפוי.

YOU MIGHT ALSO LIKE