משמר החופים השתלט על צוללת שהבריחה קוקאין בשווי 165 מיליון דולר
בפעם השנייה בחודשים האחרונים, צוללת שהבריחה כמות אדירה של סמים מדרום אמריקה אותרה לפני שהגיעה לחופי ארצות הברית. מפקד הספינה רמז על שיתוף פעולה עם הרשויות בקולומביה ואמר: "כל אנשי הצוות מתרגשים"

משמר החופים האמריקאי השתלט על צוללת באורך 40 רגל (כ-12 מטר) ובה סמים בשווי 165 מיליון דולר בזמן שכלי השיט עשה את דרכו באוקיינוס השקט לעבר חופי ארצות הברית מוקדם יותר החודש, כך על פי הודעה שנמסרה אתמול (שלישי).

חיילי משמר החופים מצאו יותר 12 אלף פאונד של קוקאין בתוך הצוללת (צילום: משמר החופים)

לפי הדיווחים, חיילים מספינת "Valiant" עשו שימוש בשתי סירות קטנות כדי לעלות על הצוללת ב-5 בספטמבר. ארבעת אנשי הצוות של הצוללת נעצרו בחשד להברחת סמים לאחר שלא פחות מ-12 אלף פאונד (כ-5,400 ק"ג) של קוקאין נמצאו בכלי השיט.

בהודעת משמר החופים נכתב כי "כוחות של חיל הים הקולומביאני סייעו במבצע והגיעו לזירה זמן קצר לאחר המעצר". עוד נכתב כי המבצע התרחש במזרח האוקיינוס השקט, אך במשמר החופים סירבו לפרט מעבר לכך בטענה שמבצעים נוספים מתקיימים באזור.

העברת הסמים מהצוללת לספינת משמר החופים (צילום: משמר החופים)

"אין מילים שיכולות לתאר את מה שכל אנשי הצוות מרגישים כעת", מסר מתיו ולדרון, מפקד ה-Valiant. עוד אמר כי "בתוך 24 שעות, חצינו את קו המשווה ועצרנו צוללת מלאה בסמים. כל אחד בפני עצמו יכול להיחשב כאירוע מרכזי בקריירה של חייל, כך שזה ממש חסר תקדים שהם קראו באותו מבצע. אני רוצה לשבח את החיילים, שפעלו מעבר למצופה", הוא אמר.

סמים בשווי 165 מיליון דולר לאחר שהועברו לספינת משמר החופים (צילום: משמר החופים)

ארבעת הגברים שנעצרו הועברו לבית כלא פדרלי בפלורידה, שם הם צפויים לעמוד לדין בגין ניסיון ההברחה. לא ברור מהיכן הגיעו הארבעה, אך ככל הנראה מדובר באזרחים של קולומביה. ארבעתם נזקקו לשירותיו של מתורגמן דובר ספרדית בבית המשפט.

צפו בהשתלטות על הצוללת ההברחות

השימוש בצוללות מצד מבריחי הסמים אינה חדשה, ורק בחודש יוני האחרון פורסם תיעוד וידאו נדיר של רגעי ההשתלטות על צוללת שהבריחה כ-17 אלף פאונד של קוקאין. 

YOU MIGHT ALSO LIKE