חשד לטרור בתוך צבא ארה"ב: חייל תכנן לפגוע בארגון חדשות ותשתיות תקשורת
אחרי חקירה סמויה ממושכת, סוכני ה-FBI עצרו את החייל הצעיר בבסיסו בקנזס במהלך סוף השבוע. רק הבוקר נחשף כתב האישום החמור, שכלל מתן הסבר מפורט על הרכבת פצצה, ניסיון לגייס אנשים נוספים למזימה ופגיעה במטה של ארגון חדשות מוביל. אם יורשע, החייל מדרום קרוליינה צפויה להישלח ל-20 שנות מאסר

רשויות החוק הפדרליות חשפו מוקדם יותר היום (שני) כי כתב אישום הוגש כנגד חייל בשירות פעיל בצבא. על פי החשד, הוא פרסם באינטרנט הוראות כיצד להכין פצצה שניתן להפעילה מרחוק ואף שוחח על האפשרות לבצע פיגוע תופת כנגד ארגון חדשות ולרצוח פעילים המשויכים לארגון המשויך לזרם הפוליטי הליברלי.

ג'ראט סמית' בן ה-24, נעצר בשבת בבסיסו בקנזס (צילום: סאנשיין רדיו / צבא ארה"ב)

החייל, טוראי ג'ראט וויליאם סמית' בן ה-24 מדרום קרוליינה, נעצר ביום שבת האחרון בבסיס פורט ריילי שבקנזס. אחד הארגונם שהיו למטרה עבורו הוא אנטיפה, שבמשך שנים רבות נחשבה לתנועה אנטי-פשיסטית, אך ב-2017 הוגדרה ע"י ה-FBI כארגון טרור.

עוד נטען בכתב האישום כי סמית' תיאר בפירוט כיצד להרכיב פצצה שאותה ניתן להפעיל באמצעות סמארטפון. בנוסף, בפוסט שכתב בפייסבוק הוא הביע את רצונו לטוס לאוקראינה ולהילחם לצד "גדוד אזוב", יחידה מובחרת במשמר הלאומי במדינה. אם לא די בכך, בכתב האישום אף נטען כי סמית' תכנן להשיג חומר נפץ, למלא אותו ברכב ולפוצץ אותו בסמוך למטה של ארגון חדשות מוביל. חשוב לציין כי שם הארגון לא נכתב בכתב האישום.

סמית' הופלל ע"י סוכן סמוי, שכן בכתב האישום נכתב כי "בחודש אוגוסט האחרון שוחח החשוד בחדר צ'אט פרטי בנוגע לאפשרות של ביצוע תקיפה בשטח ארצות הברית. הוא חיפש אנשים אחרים בעלי עמדות קיצוניות דומות לשלו, והעלה את האפשרות גם לפגוע בתשתיות תקשורת כגון אנטנה". בחקירתו סיפר סמית' כי הוא כבר יודע כיצד להרכיב פצצה וטען שהעלה לרשתות הוראות על תהליך ההרכבה "כדי ליצור כאוס".

סוכן סמוי של ה-FBI התכתב עם סמית', שהשתמש בכינוי Anti-Kosmik 2182 באפליקציה (צילום: FBI)

כמובן שבצבא ארצות הברית קיבלו בתדהמה את הפרשה. סגן אלוף טרי קלי, בכיר בבסיס בפורט ריילי שבו שירת החייל, סיפר שסמית' הועבר לבסיס רק בחודש יוני האחרון. בין נובמבר 2017 ועד יוני האחרון הוא שירת בבסיס פורט בליס שבטקסס, וזאת לאחר שסיים את ההכשרה הבסיסית שלו בבסיס פורט בנינג שבג'ורג'יה.

ביום שישי האחרון, יממה לפני שנעצר, סמית' התכתב עם סוכן סמוי של ה-FBI באמצעות אפליקציית טלגרם. לסוכן הסמוי הוא סיפר כיצד ניתן להשתמש במוצרים ביתיים כדי להרכיב פצצה: "זו הדרך הטובה ביותר להילחם באנשים. הכנת רובה קלצ'ניקוב מחלקים יקרים זה מגניב, אבל נסה לדמיין שאתה קונה את הרכיבים בוולמארט ולא בחנות של כלי נשק", הוא כתב.

סמית' אף שלח תרשים מפורט לסוכן הסמוי ובו ההוראות להכנת "פצצה בסגנון המזרח התיכון". ב-FBI שלחו את התרשים למומחים לפצצות, שקבעו כי ההוראות אמיתיות ואכן מובילות להרכבת פצצה. עובדה זו הספיקה לחוקרים כדי להפסיק את הפעלת הסוכן הסמוי ולעצור את החשוד.

אומנם מדובר בשלב מאוד התחלתי בהליך המשפטי כנגד סמית', אך אם הוא יורשע הוא עלול להישלח ל-20 שנות מאסר ולהידרש לשלם קנס של עד רבע מיליון דולרים.

YOU MIGHT ALSO LIKE