טיסת אמריקן איירליינס ביצעה נחיתת חירום לאחר שנוסע הדליק ג'וינט
פאניקה שררה בקרב שאר נוסעי הטיסה לאחר שאותו נוסע נעל את עצמו בשירותים והחל לצעוק, "כולכם נדפקתם". הוא נעצר ע"י משטרת דנבר, שם המשיך לאיים ("אני אהרוג את כולכם"). על פי החשד, הוא היה תחת השפעת סמים במהלך הטיסה. חברת התעופה: "מודים לצוות האוויר שפעל באופן מקצועי"

טיסה של אמריקן איירליינס ביום שישי האחרון נאלצה לבצע נחיתה בלתי מתוכננת לאחר שאחד הנוסעים החל להשתולל, להרביץ למושבים, לצעוק על נוסעים אחרים ולעשן, כך על פי הודעת חברת התעופה.

הנוסע שעישן במהלך הטיסה נעצר בתום דרמה גדולה (צילום: TMZ / Shutterstock)

מדובר בטיסת אמריקן 2408, שהמריאה מפיניקס בשעה 3:30 אחר הצהריים (שעון מקומי) והייתה אמורה לנחות כעבור כשעתיים וחצי בעיר מיניאפוליס שבמינסוטה. הטיסה הופעלה ע"י מטוס איירבס A321 המכיל כ-200 נוסעים.

נוסע בשם ג'ים דיקי סיפר לרשת סי. אן. אן. כיצד החלה הבהלה בשחקים: "פתאום הבחור נתן אגרוף למושב שלפניו, והאישה שישבה שם התחילה לצעוק", הוא אמר והוסיף כי הנוסע ניגש לתא השירותים של המטוס, שם הוא הדליק סיגריה (ראוי לציין כי חלק מהנוסעים טוענים שהיה מדובר בג'וינט של מריחואנה, ואילו חלק מהנוסעים טוענים שהנוסע עישן סיגריה).

הנוסע שהשתולל כפי שתועד ע"י נוסעים אחרים (צילום: TMZ)

בשלב זה, הדיילים התערבו וניסו להבין מה בדיוק התרחש. דיקי סיפר שכעבור דקות אחדות הטייס הודיע כי המטוס מבצע נחיתתה לא מתוכננת: "היה אפשר להרגיש שהמטוס מנמיך עוד לפני שהטייס הודיע על כך. בכלל, כל ההנמכה הייתה די מהירה", הוא אמר והמשיך, "היה לחץ גדול בקרב הנוסעים, וחלקם התכוננו לכך שהם יצטרכו להחזיק את הנוסע שהשתולל. כשהוא נעל את עצמו בשירותים הוא התחיל לצעוק, 'כולכם נדפקתם, כולכם נדפקתם', וזה היה מלחיץ. הנוסע שישב לידי התחלף איתי במושב המעבר כדי שיוכל לזנק עליו אם יהיה צורך", הוא סיכם.

שעה וחצי לאחר ההמראה מפיניקס, המטוס נחת בשדה התעופה של דנבר והטייסים קיבלו הוראה לעצור את המטוס בעמדת חנייה מרוחקת. כמה שוטרים עלו על המטוס, הורידו את הנוסע ועצרו אותו. עוד קודם לכן הנוסע תועד מעשן גם מחוץ לתא השירותים של המטוס. כל שאר הנוסעים הורדו לאחר מכן כדי לאפשר לטייסים לבצע בדיקה של המטוס, ולצוות הקרקע לרוקן את השירותים (היה חשש שהנוסע שהשתולל זרק משהו לאסלה כאשר נעל את עצמו בשירותים).

הטייסים החליטו לנחות בדנבר לאחר התקרית (צילום: Flightradar24)

רק לאחר מכן, הנוסעים הוחזרו למטוס והטיסה המשיכה למיניאפוליס: "אני חושב שזו הייתה הטיסה השקטה ביותר שעברתי בחיי, איש לא דיבר", סיכם דיקי.

בשלב זה, לא ברור מה גרם לנוסע להשתולל, ונבדק החשד שהוא צרך סמים כלשהם לפני הטיסה. כאשר הוא נעצר, נוסעים דיווחו שהוא החל לקלל את השוטרים ואמר להם, "אני אהרוג את כולכם".

בחברת התעופה התייחסו לאירוע ואמרו: "כנהוג במקרים בהם נוסע משתולל ועלול להסב נזק לעצמו ולשאר הנוסעים, הטייס החליט לנחות בנמל התעופה מרכזי. במקרה המדובר זה היה דנבר. המשטרה המקומית המתינה למטוס, והטיסה המשיכה לאחר מכן. אנחנו מודים לצוות האוויר שפעל באופן מקצועי והגן על הנוסעים", אמרה ויטני זסטרו, דוברת חברת התעופה.

YOU MIGHT ALSO LIKE