יורד מהמדפים: קולט תפסיק לייצר את רובה ה-AR-15
כלי הנשק שבו רוצחים המוניים רבים עשו שימוש לא יימכר בגרסה האזרחית, אך החברה הוותיקה תמשיך לייצר גרסה צבאית. הסיבה הרשמית שניתנה למהלך הייתה עודף במלאי. מנכ"ל קולט: "במשך יותר מ-180 שנה אנחנו תומכים בתיקון השני לחוקה, ונמשיך לעשות זאת"

יצרנית כלי הנשק האמריקאית קולט הודיע בשבוע שעבר כי היא תפסיק לייצר את הגרסה האזרחית של מספר רובי סער, ביניהם גם ה-AR-15, לאחר שברבים מאירועי הירי בארצות הברית נעשה שימוש ברובים אלה.

רובה AR-15 של קולט (צילום: Getty Images)

באופן רשמי, בחברה הוותיקה טענו כי עודף במלאי של כלי הנשק הוא זה שהביא להחלטה: "בסופו של דבר, אנחנו מאמינים שצריך להתאים את עצמנו לביקוש בשוק", הסביר דניס וילו, מנכ"ל קולט, "במשך יותר מ-180 שנה אנחנו תומכים בתיקון השני לחוקה, ונמשיך לעשות זאת ולספק ללקוחות שלנו את כלי הנשק הטובים בעולם", הוא אמר.

קולט תמשיך לייצר את הרובים בגרסה הצבאית ובזו הנמכרת לרשויות החוק ברחבי ארצות הברית. בנוסף, היא תמשיך לייצר גרסה אזרחית של סדרת האקדחים הפופולארי M1911.

רובה ה-AR-15 היה מעורב בלא מעט אירועי ירי קשים ביותר, ביניהם הרצח של 17 תלמידים ומורים בבית הספר מרג'ורי סטונמן דאגלס בפארקלנד (פלורידה) והטבח בבית הכנסת עץ חיים בפרברי פיטסבורג בשנה שעברה, אירוע שהסתיים ברציחתם של 11 מתפללים יהודים. גם בחדרו של מבצע אירוע הירי בלאס וגאס לפני שנתיים נמצאו רובי AR-15.

קולט תמשיך לייצר גרסה צבאית של הרובה (צילום: AP)

ההודעה של קולט היא רק חלק קטן במגמה שתופסת תאוצה בחודשים האחרונים. כזכור, בתחילת החודש רשת וולמארט הודיעה כי תפסיק למכור אקדחים ותחמושת למחסניות משופרות. חודשים קודם לכן, גם רשת Dick's Sporting Goods הודיעה על מהלך דומה.

עם או בלי קשר, בחודש אוגוסט נרשם זינוק חד במספר הבקשות שהוגשו לבדיקת רקע על מנת לרכוש כלי נשק. לפי נתוני ה-FBI, ביולי התקבלו 1.8 מיליון בקשות ואילו בחודש אוגוסט התקבלו 2.3 מיליון.

YOU MIGHT ALSO LIKE