משפחתו של ווייטי בולג'ר נגד בית הכלא בו נרצח: "פעלו במכוון כדי לפגוע בו"
לפי התביעה שהוגשה, המאפיונר שנרצח באוקטובר האחרון רצה לעבור לכלא עם מרפאה טובה יותר בגלל מספר מחלות שמהן סבל. "במקום, הוא הועבר לכלא אלים, שם נרצח כעבור שעות בודדות"; שאלות רבות גם הועלו בנוגע להצבתו של בולג'ר באגף כללי בכלא ולא בבידוד

קצת פחות משנה לאחר מותו של ג'יימס "ווייטי" בולג'ר בבית הכלא הפדרלי בווסט וירג'יניה, אתמול (שישי) הגישה משפחתו של המאפיונר הידוע לשמצה תביעה כנגד משרד המשפטים האמריקאי בטענה לרשלנות שהובילה לרציחתו בידי אסירים אחרים.

 

ג'יימס "ווייטי" בולג'ר נרצח בידי אסירים שעות ספורות לאחר שהועבר לבית כלא בווסט וירג'יניה (צילום: FBI / רויטרס)

 

בולג'ר, שהטיל אימה על אזור בוסטון במשך שנים ארוכות, היה בן 89 כאשר הוכה למוות אשתקד בבית הכלא שאליו הועבר שעות ספורות קודם לכן. לטענת המשפחה, משרד המשפטים לא רק שפעל ברשלנות, אלא גם במזיד כאשר בולג'ר הועבר לאגף הכללי בבית הכלא ולא לאגף מבודד.

"אנחנו סבורים שהרשויות פעלו במכוון כדי לפגוע בג'יימס בולג'ר. אין שום הסבר אחר להעברתו של אסיר במצבו ובמעמדו לאגף הכללי באחד מבתי הכלא הפדרליים הכי אלימים בארצות הברית", אמר הנק ברנן, עורך הדין שמייצג את המשפחה.

עוד הסביר ברנן כי בולג'ר היה אמור לעבור לכלא בעל מרפאה מתקדמת, וזאת כדי להתמודד עם ההידרדרות במצבו הרפואי בשנים האחרונות: "במקום, הם העבירו אותו לכלא בווסט וירג'יניה, שם הוא נרצח בתוך שעות", הוא אמר.

 

מימין: פוטיוס גאס, המאפיונר שרבים מייחסים לו את רציחתו של בולג'ר. שמאל: בולג'ר מועבר לכלא אחר ב-2011 (צילום: AP)

 

בלשכת בתי הכלא הפדרלית, גוף השייך למשרד המשפטים, סירבו להגיב לתביעה. לאחר מותו של בולג'ר, ב-FBI פתחו בחקירה, אך איש לא הואשם והתיק ככל הנראה נסגר.

משפחתו של בולג'ר, שדורשת פיצוי בסך 200 מיליון דולרים, טוענת שהיא רוצה לקבל תשובות ברורות ולדעת מי עומד מאחורי הרצח. "אנחנו יודעים שכל סכום שאנחנו עשויים לקבל במסגרת התביעה כנראה יוחרם ע"י הממשלה בכל מקרה, אנחנו רק רוצים תשובות", נכתב בהודעה מטעם המשפחה.

בולג'ר נידון למאסר העולם בשל שלל פשעים שביצע כראש כנופיית וינטר היל, לרבות 11 מקרי רצח. הוא היה מודיע של ה-FBI, דבר שמנע ממנו לקבל עונש מוות. על אף שממצאי החקירה לא פורסמו, רבים משערים כי רציחתו של בולג'ר תוכננה ע"י פוטיוס גאס, מאפיונר יווני-אמריקאי בעל קשרים למשפחת ג'נובזה מניו יורק.

YOU MIGHT ALSO LIKE