בחסות בית המשפט: הורשע בתקיפה אנטישמית, אך לא הופיע לתחילת ריצוי תקופת מאסרו
העובדה שאיזמיר עלי קוך שוחרר לביתו עד תחילת מאסרו על אף העובדה שהורשע בביצוע פשע שנאה כנגד מי שסבר כיהודי מעלה תהיות. קיים חשש כבד כי הצליח לצאת מהמדינה, שכן לו ולמשפחתו קשרים במספר מדינות ברית המועצות לשעבר. במקביל, קורבן התקיפה חושש לחייו ונאלץ לעבור דירה

סוכני ה-FBI ברחבי ארצות הברית מחפשים אחר איזמיר עלי קוך בן ה-34 לאחר שהוא לא התייצב בבית הכלא כדי להתחיל לרצות את עונש המאסר שהוטל עליו בעקבות תקיפה אנטישמית של גבר מחוץ למסעדה באוהיו.

חוקרי ה-FBI פרסמו את כל הפרטים הידועים על קוך (צילום: FBI)

קוך מחזיק באזרחות כפולה - אמריקאית ורוסית - והוא הורשע בחודש יולי האחרון בתקיפתו של צעיר מחוץ למסעדה מזרח תיכונית בעיירה סיימס (Symmes). התקיפה המדוברת אירעה בתחילת שנת 2017 כאשר קוך וכמה חברים עמדו מחוץ למסעדה. עדי ראייה סיפרו שקוך צעק בקול רם שהוא "שונא יהודים" ושהוא רוצה "לטבוח בהם".

בשלב זה, קוך שאל קבוצה אחרת של מבלים, "מי מכם יהודי?". קורבן התקיפה, שכלל אינו יהודי, בחר באותו רגע לומר לקוך שהוא כן יהודי, וזה החל להכות אותו באגרופים בראשו. גם לאחר שהקורבן הוטח לקרקע, קוך המשיך להלום בו באגרופים ובעיטות.

בהמשך סיפרו חבריו של הקורבן כי הוא התעצבן מדבריו האנטישמיים של קוך מכיוון שחלק מבני משפחתו הם יהודים.

על אף העובדה שקוך הורשע בביצוע פשע שנאה - עבירה פדרלית - שופטת בית המשפט באוהיו, סוזן דלוט, איפשרה לו להישאר בביתו והורתה לו להגיע בכוחות עצמו לבית המשפט הפדרלי בווסט וירג'יניה ב-16 באוגוסט. בפועל, קוך לא הופיע ולא החל לרצות את עונשו - שנתיים וחצי מאחורי סורג ובריח.

"מי מכם יהודי?" ב-FBI מחפשים אחר קוך (צילום: מתוך פייסבוק)

 

על פי ה-FBI, לקוך קשרים במספר ערים ומדינות ברחבי העולם, לרבות רוסטוב במרכז רוסיה, איסטנבול, אוזבקיסטן וקרסנודאר, ונבדק החשד שהוא הצליח לברוח לאחת המדינות הללו.

ממסמכי בית המשפט עולה כי ההגנה בתיק טענה בפני השופטת דלוט כי "קוך מועמד מתאים להסגרה עצמית". התביעה התנגדה בתוקף וטענה כי לקוך היכולת הכלכלית לממן את בריחתו. הוא הצהיר כי הרוויח כ-5,000 דולר בחודש, אולם לדברי התביעה הטענה לא תאמה את המציאות החיים הראוותניים שניהל החשוד.

"קוך מעורב באופן קבוע בהימורים, והוא הרוויח והפסיד סכומי עתק במהלך חייו", טענו בתביעה והצביעו על כמה מקרים שבהם קוך נתפס עם כמויות גדולות של מזומנים. באחד המקרים שאירעה ב-2016 בנמל התעופה או'הייר בשיקגו, קוך נתפס עם 108 אלף דולר במזומן. בחקירתו סיפר כי הוא מתכוון לרכוש מכוניות ברוסיה עם הכסף.

 

ביקורת הופנתה כלפי שופטת בית המשפט באוהיו, סוזן דלוט, שאיפשרה לקוך לשהות בביתו לפני מאסרו (צילום: AP)

 

בחזרה לתקיפה עצמה: למרות שעברו יותר משנתיים מאז אותו ערב גורלי, קורבן התקיפה, ששבר שתי עצמות בפניו, טוען שהוא חושש כי קוך או מי מחבריו ומכריו ינסו להתנקם בו. בבית המשפט סיפר הקורבן, ששמו לא פורסם, כי הוא ומשפחתו נאלצו לעבור דירה.

קוך, אגב, המשיך לטעון לאורך כל המשפט כי הוא לא צעק הערות אנטישמיות, לא תקף כלל את הקורבן, לא שיקר לחוקרי ה-FBI בחקירתו והכחיש כי הקורבן או עדי הראייה מפחדים ממנו.

ב-FBI הודיעו על פרס כספי בסך 5,000 דולר עבור מידע שיוביל למעצרו של קוך: "הוא נחשב לחמוש ומסוכן, אל תתקרבו אליו אם תראו אותו. התקשרו באופן מיידי ל-911", אמרו בלשכת החקירות.

YOU MIGHT ALSO LIKE