פוטר או התפטר? ארה"ב סוערת בעקבות הדחת היועץ לביטחון לאומי
הנשיא טראמפ טען כי פיטר את ג'ון בולטון על אף שכתב מוקדם יותר היום כי הוא ביקש ממנו להתפטר, וזאת מכיוון שהוא "לא הסכים עם הרבה מהצעותיו, בדומה לרבים בממשל". אך היועץ לשעבר לא נותר חייב, פרסם את מכתב ההתפטרות ויצר קשר עם מספר עיתונאים כדי להבהיר כי הוא עזב מרצונו

שעות רבות עברו מאז ההודעה המפתיעה של הנשיא טראמפ, לפיה ג'ון בולטון - היועץ לביטחון לאומי ומי שנחשב לנץ פוליטי - סיים את תפקידו, אך טרם התברר אם זה מבחירה או שמא אולץ לעזוב.

הנשיא טראמפ וג'ון בולטון, מי שהיה יועצו לביטחון לאומי עד היום בבוקר (צילום: Shutterstock)

"הודעתי לג'ון בולטון אמש כי הבית הלבן לא יזדקק לשירותיו יותר. לא הסכמתי עם הרבה מהצעותיו, בדומה לרבים בממשל, ולכן ביקשתי מג'ון שיגיש את התפטרותו, דבר שהוא עשה הבוקר. אני מודה לג'ון על שירותו, אכריז על מחליפו בשבוע הבא", צייץ הנשיא טראמפ בשעה 11:58 בבוקר (8:58 בבוקר שעון חוף מערבי).

שעה קלה קודם לכן נמסרה הודעה רשמית מדוברות הבית הלבן, לפיה בולטון יופיע במסיבת עיתונאים לצד מזכיר המדינה פומפאו ושר האוצר מנושין. כמובן שמסיבת העיתונאים התקיימה בלי בולטון, אך עיתונאי הבית הלבן שאלו את פומפאו אם הוא ומנושין הופתעו מעזיבת בולטון. מזכיר המדינה חייך והשיב כי "לעולם לא מופתע".

קצר ולעניין: מכתב ההתפטרות של בולטון (צילום: AP)

בולטון, מצדו, ממשיך לטעון כי הציע להתפטר מהתפקיד, ובשעה 12:10 בצהריים (9:10 בבוקר שעון חוף מערבי) - 12 דקות בלבד לאחר הציוץ של הנשיא טראמפ - הוא פרסם הודעה בחשבון הטוויטר שלו ובו כתב: "הצעתי להתפטר אמש והנשיא טראמפ אמר, 'בוא נדבר על זה מחר'".

בראיון שהעניק לאחר מכן לרשת "פוקס ניוז", בולטון חזר על טענתו והדגיש כי הוא זה שהציע להתפטר מהתפקיד. במכתב ההתפטרות שפורסם התאריך הנקוב הוא של היום (9/9), ובולטון היה קצר ולעניין: "אני מודיע בזאת על התפטרותי באופן מיידי כיועץ לנשיא לענייני ביטחון לאומי. תודה שנתת לי את ההזמנות לשרת את מדינתי", הוא כתב.

בריאן קילמיד, מגיש בערוץ "פוקס", אמר במהלך השידור שקיבל הודעת טקסט מבולטון ובו הקשה שיבהיר כי הוא התפטר ולא פוטר מהתפקיד היוקרתי. 

בולטון הגיב בציוץ 12 דקות לאחר פרסום ההודעה הראשונה של הנשיא טראמפ (צילום: טוויטר / Shutterstock)
YOU MIGHT ALSO LIKE