משרדי רישוי בארה"ב מוכרים מידע אישי של נהגים לחברות פרטיות
על אף שקיים חוק שאוסר על העברת מידע אישי לגופים אחרים, ה-DMV במספר מדינות מנצל כמה סעיפים קטנים בחוק כדי בכל זאת להעביר את החומר, לעיתים קרובות לחוקרים פרטיים. בין המידע האישי שנמסר: כתובות מגורים, שם מלא, מספר לוחית רישוי ומספר וטלפון

משרדי הרישוי (DMV) במספר מדינות בארצות הברית מוכרות מידע אישי של התושבים לעסקים שונים, ביניהם גם חוקרים פרטיים, תוך כדי שהם יוצרים הכנסה של מיליוני דולרים, כך על פי תחקיר מעמיק שפורסם באתר "וייס".

משרדי ה-DMV בקליפורניה (צילום: Shutterstock)

לפי הפרסומים, משרד ה-DMV בווירג'יניה מכר מידע אישי של תושבים ל-109 חברות של חוקרים פרטיים, בניו ג'רזי המידע נמכר ל-16 חברות, בוויסקונסין ל-24 ובדלאוור ל-12 חברות פרטיות.

לא ידוע בדיוק כמה אותן חברות משלמות על המידע, אך במהלך 2018 דווח ע"י ה-DMV בוויסקונסין על הכנסה של 17 מיליון דולר בשל "עמלות הקשורים לנהגים". לשם השוואה, נתון זה עמד על 1.1 מיליון דולר שלוש שנים קודם לכן, ב-2015.

כמובן שיש קשר בין גובה התשלום לבין כמות המידע שמשרד הרישוי מעביר לגופים פרטיים. כך למשל, ברוד איילנד (מדינה בעלת כמיליון תושבים) הרוויחו 380 אלף דולר ממכירת המידע. לעומת זאת, בפלורידה בה ישנם 21 מיליון תושבים משרד הרישוי שלשל לקופתו 77 מיליון דולר במהלך שנת המס 2017.

רק שני פרטים מזהים לא נמכרו באף עסקה: מספר סושאל סיקיורטי ותמונת הנהג. נתונים אחרים, לרבות שם מלא, כתובת מגורים, שנת לידה, מספר לוחית הרישוי וה-VIN של הרכב ומספרי טלפון, כן שותפו עם חברות פרטיות, כך על פי הפרסומים ב"וייס".

הנהגים ממלאים טפסים, משרד הרישוי מוכר את המידע לחברות פרטיות (צילום: Shutterstock)

בשנת 1994 נחקק חוק בקונגרס בשם Driver's Privacy Protection Act שנועד להגן על המידע האישי של מאות מיליונים ברחבי ארצות הברית. במסגרת החוק נקבע כי משרד הרישוי לא יכול לפרסם או להעביר מידע אישי של נהגים ללא קבלת אישור מאותו אדם, למעט מקרים של חקירה משטרתית וכו'. עם זאת, עד שהשלים את כל תהליך החקיקה, לחוק התווספו 15 יוצאי מן הכלל, ביניהם גם סעיף 8 המאפשר את העברת המידע לחוקרים פרטיים.

הרקע לחקיקת החוק היה הטרדתם של מאות רופאים ברחבי המדינה שהועסקו במרפאות נשים. הם ובני משפחתם קיבלו מכתבים ושיחות טלפון בעלי תוכן מאיים מפעילים המבקשים לאסור על ביצוע הפלות.

YOU MIGHT ALSO LIKE