בתום דרמה מורטת עצבים: חולצו בשלום ארבעת אנשי הצוות שנלכדו באונייה שהתהפכה
שריפה פרצה במהלך סוף השבוע על גבי אוניית משא מאסיה וגרמה לה להתהפך על צדה. ארבעת אנשי צוות חולצו רק לפני שעות אחדות לאחר שקודם לכן הם הוגדרו כנעדרים. פערי השפה (הצוות דובר רק קוריאנית) גם הקשו על החילוץ, אך בסופו של דבר ארבעתם הוצאו בריאים ושלמים. משמר החופים: "תהליך איטי אך בטוח"

ארבעת אנשי הצוות של אוניית המשא שהתהפכה מול חופי ג'ורג'יה במהלך סוף השבוע אותרו וחולצו במהלך יום שני. קודם לכן, נמסר ממשמר החופים האמריקאי כי הארבעה עדיין מוגדרים כנעדרים.

מסוק משמר החופים חג מעל לאוניית המשא, אתמול בג'ורג'יה (צילום: AP)

אוניית הגולדן ריי נמצאת בבעלות של חברת Hyundai Glovis, חברת לוגיסטיקה השייכת ליצרנית המכוניות הדרום-קוריאנית. בבוקר יום ראשון פרצה שריפה בחדר המנוע של אוניית הענק, וכתוצאה מכך היא החלה להתהפך על צדה. כוחות משמר החופים הוזעקו לזירת האירוע מול חופי העיירה סיינט סימונס והצליחו לחלץ 20 אנשי צוות, ביניהם אזרח אמריקאי, 6 אזרחי דרום קוריאה ו-13 אזרחי הפיליפינים, כך על פי הודעת המשמר שפורסמה בבוקר יום ראשון.

אתמול עוד דווח כי המחלצים עושים מאמצים על מנת לאתר את ארבעת אנשי הצוות הנוספים, אך הם לא הצליחו לאתרם בשל התנאים הקשים והעובדה שמדובר באונייה גדולה (אורכה כ-200 מטר). עלה החשש כבד לחיי ארבעתם, אולם הבוקר, כאמור, הצליחו מחלצי משמר החופים לחתוך חלק מאוניית ולשמוע דפיקות של אנשי הצוות.

בסביבו השעה 6:00 בערב (שעון מקומי) דווח כי האיש צוות האחרון הורד מכלי השיט.

מבצע החילוץ נמשך גם היום בזמן שמשפחות רבות ציינו את חלוף הוריקן דוריאן בסמוך (צילום: AP)

היות שמדובר בארבעה אזרחי קוריאה הדרומית, הם התקשו לתקשר עם המחלצים. "האינדקציה הראשונית היא שארבעתם בריאים ושלמים", אמר סגן לויד הפלין ממשמר החופים.

עוד הסביר הפלין כי הארבעה ככל הנראה נלכדו בחדר מנוע של האונייה בשל השריפה, וכעת יציאתם מהמקום נחסמה בגלל שכלי השיט התהפך. מחלצי משמר החופים עשו שימוש בחבלים ומכשירים מיוחדים כדי לטפס לאזור סמוך לחדר המנוע כדי לקדוח בכלי השיט ולחלץ את ארבעת אנשי הצוות. מוקדם יותר היום נצפה מסוק של משמר החופים כשהוא נוחת על צדה של אוניית המשא.

רבים עקבו בדריכות אחר הנעשה מול חופי ג'ורג'יה, ובסביבות השעה 3:00 בצהריים (שעון חוף מזרחי) דווח כי שניים מאנשי הצוות חולצו בשלום, ונעשים מאמצים לחלץ את שניים הנוספים. כאמור, רק כעבור כ-3 שעות הוצאו כל הארבעה מהאונייה.

המחלצים מנסרים את דרכם אל תוך האונייה כדי לחלץ את 4 אנשי הצוות (צילום: משמר החופים של ארה"ב)

"ארבעתם בחיים וכרגע אנחנו מתרכזים בדרכים שבהן ניתן להעביר להם ציוד כמו חמצן, מים ומזון. במקביל אנחנו עובדים על הוצאתם הבטוחה של הארבעה. זהו תהליך איטי, אך חיובי ובטוח", נמסר ממשמר החופים.

שריפה פרצה באוניית המשא מול חופי ג'ורג'יה (צילום: AP)

מבלים רבים ביקשו לחגוג את חלוף "דוריאן" עם בילוי בים (צילום: AP)

YOU MIGHT ALSO LIKE