פרשת הונאת הקולג'ים: התביעה דורשת לשלוח את פליסיטי האפמן למאסר בפועל
משפטה של השחקנית נכנס ליישורת האחרונה, ולקראת שלב הענישה היא פנתה במכתב מרגש לשופט: "אני מלאה בבושה בעקבות מעשיי", היא כתבה. בתביעה לא התרשמו ודורשים שתישלח למאסר: "מעצר בית בנכס בהוליווד הילס לא ישמש כעונש ראוי שירתיע אחרים מביצוע פשעים דומים"

השחקנית פליסיטי האפמן צריכה לרצות חודש מאסר בפועל ולשלם קנס בסך 20 אלף דולר בגין מעורבותה בפרשת הונאת הקולג'ים, כך נטען מוקדם יותר היום (שישי) ע"י התביעה בתיק בבית המשפט הפדרלי.

האפמן ואחיה ביציאה מבית המשפט בבוסטון בו היא הודתה באשמה בחודש מאי האחרון (צילום: AP)

כזכור, השחקנית שהייתה בעבר מועמדת לזכייה בפרס האוסקר, הודתה באשמה מוקדם יותר השנה בקשירת קשר לביצוע הונאת דואר. היא אף הודתה כי שילמה 15 אלף דולר עבור "ניפוח" תוצאת מבחן ה-SAT של בתה כדי לשפר את סיכויי קבלתה לאוניבריסטה.

עוד נטען בבית המשפט כי כוכבת "עקרות בית נואשות" ובעלה של השחקן ויליאם ה. מייסי ניסתה לקשר בין הורה אחר שרצה גם הוא לשלם עבור כניסת בתו ללימודים, אך הפרשה פורסמה לפני שהיא הספיקה לעשות זאת. "הנאשמת פעלה באופן מכוון ופלילי", טענו בתביעה.

על פי המצלצת התביעה, מעבר לקנס וחודש מאחורי סורג ובריח, יש להטיל על האפמן "שחרור מפוקח" במשך שנה. כלומר, היא תידרש להתייצב מדי חודש במשרד התובע המחוזי ולהוכיח שאינה עוברת על אף חוק.

"בהקשר של הנאשמת הספציפית, הטלת עונש של מעצר בית או תקופת מבחן בה היא לא יכולה לעזוב את הבית (נכס גדול בשכונת הוליווד הילס עם בריכת ענק) לא ישמש כעונש ראוי שירתיע אחרים מביצוע פשעים דומים", טענה התביעה, והמשיכה: "המאמץ של הנאשמת לא נבעה מיאוש או צורך, אלא מתחושה שלעשירים מגיע הכל. מיליוני הורים שולחים את ילדיהם לקולג' בכל שנה, אבל הם לא קונים את דרכם של התלמידים באמצעות זיוף תוצאות ה-SAT".

האפמן, מייסי ושתי בנותיהם (צילום: Getty Images)

 

כזכור, ב-12 במרץ פורסמו פרטי הפרשה במסיבת עיתונאים דרמטית. כ-50 הורים מואשמים ששילמו לוויליאם ריק סינגר, מי שעמד מאחורי הונאת הענק, סכומי כסף גדולים כדי להקנות מקום לילדיהם במוסדות לימוד בכירים. מלבד האפמן, גם השחקנית לורי לופלין ("צער גידול בנות") ובעלה הואשמו. 

עורכי דינה של האפמן ענו לטענות התביעה וביקשו להזכיר לשופט כי היא הודתה באשמה. לטענתם, תקופת מבחן בת שנה, קנס בסך 20 אלף דולר ו-250 שעות שירות קהילתי הם "עונש הוגן וראוי".

27 מכתבי תמיכה בהאפמן נשלחו התווספו למסמכי הענישה, לרבות כאלה שנכתבו ע"י מייסי והשחקנית אווה לונגוריה, ששיחקה לצד האפמן ב"עקרות בית נואשות". האפמן הוסיפה מכתב משלה ופנתה באופן ישיר לשופט: "מתוך הרצון שלי להיות אמא טובה, שכנעתי את עצמי שכל מה שאני עושה זה מעניקה הזדמנות שווה לבתי. אני מבינה שזו אמירה אירונית לחלוטין כי מה שעשיתי הוא ההפך מהוגן. אני מלאה בבושה בעקבות מעשיי", היא כתבה.

YOU MIGHT ALSO LIKE