"עצוב אבל זאת הדרך היחידה לטפל במקרים כאלו"
"מדובר בדוגמה מובהקת לדרך בה ניתן לאתגר אי צדק", אומר עורך דינה של תושבת שיקגו אשר עמדה בפני גירוש בתחילת חודש יולי ולאחר מאבק הירואי שכלל עתירה משפטית דחופה, נענתה במהלך השבוע שעבר, בקשתה למעמד תושבות קבע. כעת היא תבקר את משפחתה בטיול ראשון מחוץ לגבולות המדינה מזה שלושה עשורים

קורינה טורקבינוביץ', אזרחית זרה המתגוררת בשיקגו ב-30 השנים האחרונות, קיבלה גרין קארד אחרי שעמדה בפני גירוש רק לפני כחודשיים. רשויות ההגירה הורו לילידת צרפת בת ה-55, לעזוב את המדינה לאחר שבקשתה למעמד תושבת קבע נענתה בסירוב במהלך חודש מרץ האחרון. כך חושף העיתון "שיקגו סאן טיימס".

עורך דינה הגיש עתירה משפטית דחופה למניעת הגזירה בטענה כי היא נוהלה באופן שרירותי. בעקבות זאת, תיקה נידון בשנית ובשבוע שעבר הוחלט על זכאותה לגרין קארד. 

קורינה טורקבינוביץ'. צילום: שיקגו סאן טיימס

זו אינה הפעם הראשונה שטורקבינוביץ' אמורה הייתה להיות מגורשת מגבולות ארצות הברית. בשנת 1990 החליטו זאת הרשויות לאחר ששהתה במדינה ללא ויזה תקפה. לבסוף הותר לה להשאר מאחר שארוסה, אליו בהמשך נישאה, נפגע קשה בתאונת דרכים והיא טיפלה בו עד לפטירתו בשנת 2004.

טרם מותו, המנוח עמד לקבל את אזרחותו ובשל הטרגדיה אמורה הייתה טורקבינוביץ', לקבל מעמד חוקי בתור אלמנתו. אלא שגם כאן לא שפר מזלה והיא נשלחה למתקן לשוהים בלתי חוקיים. רק התערבותו של חבר הקונגרס, דן ליפינסקי, הביאה לשחרורה.

מאותו רגע, היה עליה להגיש בקשה לאשרת שהייה מידי שנה עד שכאמור, סורבה באופן סופי לפני כחצי שנה.

אילוסטרציה: שאטרסטוק

חודש לאחר מכן, חבר ועדת המשנה לענייני אזרחות והגירה, זו לופגרן, שלחה מכתב לסוכנות אכיפת ההגירה (ICE), בו טענה כי דחיית בקשתה של העותרת למעמד קבע, "היא עדות ברורה לחוסר התועלת במדיניות ההגירה האכזרית והלא סלחנית של הממשל הנוכחי".

הדבר לא הרשים את סוכנות ההגירה שבתאריך ה-8 ביולי, הורתה לטורקבינוביץ' לעזוב את המדינה. 

רק בזכות אותה עתירת חירום בה האשים עורך דינה את התנהלות המדינה שהביאה לטענתו למצב הזה, ואשר הוגשה שבוע לפני המועד בו היא אמורה הייתה להיות מגורשת, אירעה התפנית הדרמטית שזיכתה את טורקבינוביץ' במעמד תושבות הקבע.

טורקבינוביץ' ובעלה הנוכחי. צילום: שיקגו סאן טיימס

"המקרה של קורינה מהווה דוגמה מובהקת למה שניתן להשיג כאשר מישהו מחליט לאתגר אי צדק באמצעות פנייה לבית המשפט", אמר העורך דין, סקוט פולוק, והוסיף כי "עצוב לומר, אבל תחת הממשל הנוכחי תביעה משפטית כנגד רשויות ההגירה, היא הדרך היחידה להסב את תשומת הלב הראויה למקרים כאלו".

כעת קורינה מתכננת לעבור לפלורידה עם בעלה הנוכחי כאשר טיול ראשון מחוץ לגבולות ארצות הברית עומד על הפרק, " זה יהיה ביקור באירופה במטרה לפגוש קרובי משפחה וחברים שלא ראיתי קרוב ל-30 שנה", סיפרה בהתרגשות.

YOU MIGHT ALSO LIKE