חשבונות פייסבוק ואינסטגרם מזוייפים יעקבו אחרי מועמדים לגרין קארד ואזרחות
המהלך החדש שמנוגד למדיניות פתיחת הפרופילים ברשתות החברתיות, ואף מעורר תהייה בקרב מומחים לזכויות הפרט ("יפגע באמון הציבור"), אמור לסייע באיתור הונאות בתהליך הניירת או סיכון ביטחוני מצד אלו המבקשים להכנס לארה"ב. כזכור, לפני כשלושה חודשים נדרשו מבקשי הוויזות השונות להוסיף את פרטי המשתמש שלהם בפייסבוק ודומיה

רשות ההגירה יכולה כעת ליצור חשבונות מזוייפים ברשתות החברתיות על מנת לעקוב אחר מועמדים לוויזות, גרין קארד ואזרחות.

בעדכון מדיניות חדש, מסרו נציגי הרשות כי המהלך יקל על סוכניה לאתר ראיות להונאה או לסיכון ביטחוני מצד המועמד בבקשה ההגירה שלו או לאשרת כניסה לארה"ב.

עוד ביקשו להדגיש כי השימוש בחשבונות מזוייפים יעשה רק לצפייה בפרופילים אשר הוגדרו כנגישים לציבור הרחב שכן לא הדבר לא יעשה על ידי בקשת חברות או מעקב (FOLLOW). לדבריהם, המעקב לא יתבצע אחר כלל המועמדים אלא רק בתור בדיקת רקע אחר אלו החשודים.

במקביל, חשוב לצין כי מדובר בהחלטה שסותרת את מדיניות פייסבוק וטוויטר האוסרת על פתיחת חשבונות פיקטיביים. דייב מאס, חוקר בכיר בתחום זכויות הפרט, אומר כי מדיניות המעקב החדשה "פוגעת באמון הציבור ברשתות החברתיות וביכולת שלהן לתקשר עם אנשים".

כזכור, במהלך חודש יוני האחרון החל משרד החוץ האמריקאי ליישם את דרישתו שכל המבקשים לקבל ויזת כניסה לארצות הברית יגישו את פרטי המדיה החברתית שלהם, כתובות אימייל ומספרי טלפון קודמים כחלק מתהליך הבקשה. הדרישה שעשויה להשפיע על עד 15 מיליון מטיילים לארה"ב, היא חלק מהרחבה משמעותית של תהליך סינון מוגבר תחת ממשל טראמפ.

"ביטחון לאומי הוא במקום הראשון בסדר העדיפויות שלנו בשקילת בקשות לוויזה, וכל מטייל ומהגר בפוטנציה לארה"ב עוברים סינון ביטחוני נרחב", נאמר בהודעת משרד החוץ. "אנו עובדים ללא הרף למצוא מנגנונים שישפרו את תהליך הסינון שלנו כדי להגן על אזרחי ארה"ב, תוך כדי תמיכה בתיירות לגיטימית לארה"ב.".

בעבר נדרש מידע הסינון המוגבר הזה - אימיילים וטלפונים קודמים וכינויי מדיה חברתית - רק עבור מבקשי ויזה שסומנו לבדיקה מיוחדת - במיוחד אנשים שטיילו באזורים בעלי פעילות טרור רבה. כ-65 אלף מבקשים נפלו בקטגוריה זו אשתקד, על פי בדיקת AP.

כשמשרד החוץ הגיש לראשונה הודעה על השינוי, הוא העריך כי 710 אלף בקשות לוויזת הגירה ו-14 מיליון בקשות לוויזות למטרות אחרות, כולל למטרות עסקים ולימודים, יושפעו מן המהלך. השאלות החדשות על הטופס מציינות פלטפורמות מדיה חברתית ודורשות מן המבקשים לספק כל שמות משתמש שבהם השתמשו באתרים האלה בחמש השנים האחרונות. הטופס גם דורש את כל מספרי הטלפון וחשבונות האימייל בהם השתמשו המבקשים במשך תקופה זהה, יחד עם מעמד הנסיעה והגירוש הבינלאומיים שלהם והאם בני משפחתם היו מעורבים אי פעם בפעילויות טרור.

YOU MIGHT ALSO LIKE