הפנטגון אישר: 3.6 מיליארד דולר מתקציב הצבא יועבר להקמת חומה בגבול הדרומי
בשלב ראשוני יועבר כ-1.8 מיליארד דולר מפרויקטים בבסיסים מחוץ לגבולות ארה"ב, ובמידת הצורך יתר הסכום יועבר לאחר מכן. סגנית שר ההגנה: "העברת התקציב אומנם תביא לדחייה מסוימת, אך לא תבטל אף פרויקט". הדמוקרטים מיהרו לתקוף את הנשיא טראמפ: "זו יריקה בפנים של כל חיילי צבא ארה"ב", אמר הסנאטור צ'אק שומר

משרד ההגנה האמריקאי הודיע אמש (שלישי) כי בכוונתו להעביר תקציב בסך 3.6 מיליארד דולר כדי לממן את הקמת החומה בגבול הדרומי של המדינה, כך הודיע דובר הפנטגון.

החלפת חלק מגדר הגבול בסמוך לעיר המקסיקנית טיחואנה, מוקדם יותר השנה (צילום: AP)

על פי הודעת המשרד, שר ההגנה מארק אספר היה זה שאישר את העברת התקציב מ-127 פרויקטים שונים של בנייה. כמחצית מן הסכום - 1.8 מיליארד דולר - יגיע מפרויקטים שהיו אמורים לקום מחוץ לגבולות ארצות הברית. אם וכאשר יהיה בכך צורך, שאר הסכום יועבר מתוך התקציב שנועד לבנייה ושיפוץ בתוך ארה"ב.
 
אליין מק'קסקר, סגנית שר ההגנה, סירבה לספק רשימה מפורטת יותר של אותם פרויקטים שיושפעו מן המהלך, וזאת בטענה כי על המשרד להעביר הודעה רשמית בנושא לקונגרס, צעד שצפוי להתרחש בהמשך היום.
 
לפי הדיווחים של בכירים בפנטגון, לא מדובר בפרויקטים שבהם עבודות הבנייה כבר החלו או בכאלה שעבודות הבנייה תוכננו להתחיל עוד השנה. סגנית השר אף ביקשה להבהיר כי העברת התקציב "אומנם תביא לדחייה מסוימת בלו"ז שתוכנן, אך אף פרויקט לא מבוטל בשלב זה", היא אמרה.

שר ההגנה אספר אישר את העברת התקציב (צילום: AP)

כצפוי, הדמוקרטים בקונגרס מיהרו לבקר את ההחלטה, ויו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, כינתה את המהלך כ"חסר אחריות ומסוכן": "העברת התקציב מפרויקטים של בנייה עבור הצבא היא החלטה חסרת אחריות של הממשל אשר הופכת את ארה"ב לפחות בטוחה ומזלזלת בחוקה. הנשיא מבטל את העיקרון החשוב בחוקה, הפרדת הרשויות, ובכך הוא פועל בניגוד לשבועת הנשיא", היא אמרה.

גם צ'אק שומר, מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, התייחס לסוגייה: "זו יריקה בפנים של כל חיילי צבא ארה"ב כי הנשיא משתמש בתקציב צבאי כדי לטפל באגו שלו וכדי להקים חומה, שכזכור הוא הבטיח שמקסיקו תשלם עבורה", הוא אמר.

הדמוקרטים מיהרו לתקוף את הנשיא טראמפ וממשלתו בעקבות העברת התקציב מהצבא (צילום: Shutterstock)

לפי הודעת הפנטגון, התקציב שיועבר מהצבא יסייע להתקין חלקים חדשים של החומה ולתקן חלקים קיימים ב-11 מוקדים שונים בקליפורניה, אריזונה וטקסס. עוד הוסבר כי עבודות הבנייה צפויות להתחיל כבר השנה.

כאמור, לא נמסרו פרטים בנוגע לפרויקטים שהושפעו, אך בשנה שעברה אמרו נציגי משרד ההגנה בוועדת הכוחות המזוינים בבית הנבחרים כי 23% ממתקני הצבא אינם מספקים תנאי מחייה או עבודה סבירים. סביר להניח שלפחות חלק מהתקציב היה אמור לטפל בבעיה זו.

כזכור, נושא ההגירה ובאופן ספציפי יותר, ההגירה הלא-חוקית דרך הגבול הדרומי של ארה"ב, הפכה לאחד הנושאים החשובים במהלך כהונת הנשיא טראמפ. לפני כשנה, הנשיא הורה לתגבר את רשויות ההגירה בחיילים מהמשמר הלאומי תוך כדי שציין כי מדובר ב"משבר לאומי".

כ-5,000 חיילים מוצבים לאורך הגבול, אם כי הם יכולים רק לסייע לרשויות האכיפה המקומיים מכיוון שהחוקה אוסרת על כך שחיילים יאכפו חוקים בתוך ארצות הברית. השיא הגיע מוקדם יותר השנה כאשר הנשיא טראמפ הכריז באופן רשמי על מצב חירום בגבול הדרומי, דבר שאיפשר העברת תקציב לפרויקט שכאמור, הנשיא טען עוד בקמפיין כי מקסיקו תממן את הקמתו.

עבודות שיפוץ בגבול בניו מקסיקו בחודש שעבר (צילום: AP)

YOU MIGHT ALSO LIKE