לפחות 5 הרוגים במסע ירי בטקסס
ארבעה שבועות בדיוק לאחר אירוע הירי בסניף וולמארט באל פאסו, טבח המוני נוסף התרחש במערב טקסס. על פי המשטרה, היורה פתח באש באופן אקראי מתוך משאית דואר לאחר שהתבקש לעצור בצדי הכביש בשל עבירת תנועה. לפחות 3 שוטרים נמנים בין הפצועים: החשוד חוסל לאחר קרב יריות מחוץ לבית קולנוע

גבר בשנות ה-30 לחייו פתח באש מוקדם יותר היום (שבת) בעיר אודסה שבמערב טקסס. כתוצאה מן הירי, ישנם לפחות חמישה הרוגים ו-21 פצועים, כך על פי המשטרה המקומית.

זירת האירוע, מוקדם יותר היום בטקסס (צילום: AP)

תחילת האירוע בסמוך לשעה 3:15 בצהריים (שעון מקומי) בעיר הסמוכה מידלנד, שם שוטר הורה לחשוד, שנהג ברכב מסוג הונדה, לעצור בצד בשל עבירת תנועה. מסיבה שאינה ברורה בשלב זה, הוא ירה בשוטר וברח מהמקום במכוניתו.

"היום הוא יום קשה מאוד לעיר אודסה", אמר מייקל גרקי, מפקד המשטר המקומי, במסיבת עיתונאים שכינס לאחר האירוע. עוד הוסיף גרקי כי שלושה שוטרים נמנים בין הפצועים.

החשוד המשיך בנסיעתו לעבר העיר אודסה, שם ירה באקראיות בעוברי אורח. בשלב מסוים הוא נטש את המכונית וגנב משאית של רשות הדואר, ואיתה הוא נסע למרכז קניות ובית קולנוע והמשיך במסע הירי.

סוכנויות וגופי אכיפת חוק רבים הצטרפו למשטרה המקומית וסייעו בנטרול היורה (צילום: AP)

גרקי הסביר כי קרב יריות התנהל בין השוטרים לחשוד מחוץ לבית קולנוע: "היורה נורה למוות בזירת האירוע לאחר שמספר סוכנויות מקומיות ופדרליות נענו לקריאות ברשת הקשר", הוא הסיבר. כעבור דקות אחדות פרסמה המשטרה המקומית הודעה ובה אישרה כי האיש שנורה למוות הוא החשוד, ושאין חשודים נוספים.

הנשיא טראמפ קיבל תדרוך בנוגע לאירוע, ומהבית הלבן נמסר כי הוא עוקב אחר הנעשה במערב טקסס. מושל המדינה, גרג אבוט, כינה את אירוע כ"תקיפה פחדנית ואקראית".

 

 

כפי שניתן לראות במפה, אודסה נמצאת במרחק של כ-285 מייל (כ-450 ק"מ) מהעיר אל פאסו, שם לפני ארבעה שבועות בדיוק, חמוש נכנס אל סניף וולמארט ורצח יותר מ-20 בני אדם, רובם מהגרים. בהמשך סיפר בחקירתו כי רצה לפגוע במקסיקנים.

פרטים רבים לא נמסרו על החשוד בירי באודסה, אך עדי ראייה סיפרו לתקשורת המקומית כי מדובר בגבר לבן כבן 35.

YOU MIGHT ALSO LIKE