מהנדס בגוגל מואשם בגניבת סודות מסחריים והעברתם לאובר
אחרי שגוגל ואובר סיכמו על הסדר כספי כדי לסיים את הסכסוך המשפטי ביניהן, הרשויות הפדרליות בקליפורניה כעת מתמקדות במהנדס שמואשם כי גנב אלפי מסמכים סודיים בנוגע לחטיבת המכוניות האוטונומיות. "עמק הסיליקון הוא לא המערב הפרוע", אמרו ב-FBI

אנתוני לבנדובסקי, מהנדס שהועסק בעברו בחטיבת המכוניות האוטונומיות של גוגל, מואשם כי גנב עשרות סודות מסחריים מהחברה במטרה למכור אותם לחברה אחרת, כך הודיע התובע הפדרלי בצפון קליפורניה.

לבנדובסקי ביציאתו מבית המשפט, השבוע בקליפורניה (צילום: Getty Images)

בכתב האישום שהוגש נגד לבנדובסקי מופיעים לא פחות מ-33 סעיפים של גניבה או ניסיון לגנוב סודות מסחריים. כזכור, הפרשה נחשפה כבר בשנת 2015 והיכתה גלים ברחבי עמק הסיליקון.

וויימו (Waymo), חברת בת של גוגל אשר מתמקדת בפיתוח של מכוניות אוטונומיות, תבעה את אובר בעקבות הפרשה. המשפט הסתיים בתחילת 2018 לאחר שחברת הנסיעות השיתופיות הסכימה לשלם כ-245 מיליון דולר במסגרת הסדר טיעון.

וחשוב להבהיר כי המשפט המדובר היה אזרחי, אך בכתב האישום שהוגד כנגד לבנדובסקי מדובר במשפט פלילי. אם יורשע, קיימת סבירות גבוהה שהוא גם יסיים את חייו מאחורי סורג ובריח, שכן לביהמ"ש האפשרות להטיל 10 שנות מאסר על כל עבירה שבה יורשע.

"באופן כללי, לכולנו יש את החופש לעבור מעבודה לעבודה, אבל מה שאנחנו לא יכולים לעשות זה למלא את הכיסים שלנו בדרך החוצה", אמר דיויד אנדרסון, התובע הפדרלי של צפון קליפורניה, במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה מחוץ לבית המשפט בסן חוזה בתחילת השבוע. הוא סירב להתייחס לשאלות בנוגע למעורבות של אובר בפרשה.

לבנדובסקי הגיע בעצמו לתחנת המשטרה והסגיר את עצמו לאחר שהגשת כתב האישום הובילה להנפקת צו מעצר. עורכי דינו, מיילד ארליך ואיסמעיל רמזי, כינסו מסיבת עיתונאים אף הם והסבירו כי בכוונתם להילחם בכתב האישום.

"הטענות הללו כבר נשללו במהלך המשפט האזרחי שהסתיים לפני יותר משנה וחצי. הורדת המסמכים המדוברת אירעה בעת שאנתוני עדיין עבד בגוגל ובזמן שלו ולאנשי הצוות שלו היה מותר לעשות שימוש במידע הנ"ל".

כזכור, ב-Waymo טענו שלבנדובסקי "הוריד יותר מ-14 אלף מסמכים מסווגים ובעלי קניין רוחני של גוגל". בכתב האישום שנחשף השבוע הוזכרה הורדת המסמכים: "בדצמבר 2015, הנאשם לקח יותר מ-10 ג'יגה-ביט של מידע מסווג ממעסיקו", נכתב בכתב האישום.

אילוסטרציה (צילום: AP)


"עמק הסיליקון הוא לא המערב הפרוע. הסביבה התחרותית והאופן המהיר שבו דברים קורים בעמק לא מבטל את החוקים הפדרליים", אמר ג'ון בנט, מפקד סניף סן פרנסיסקו של ה-FBI.

זמן קצר לאחר שעזב את גוגל, לבנדובסקי הקים את חברת Otto, שבתוך חודשים ספורים נרכשה ע"י אובר ב-680 מיליון דולר, סכום בלתי נתפס עבור חברה שקיימת שבועות בודדים.

השיא הגיע בפברואר 2018, אז המשפט בין אובר לוויימו החל. באופן מפתיע ביותר, ארבעה ימים לאחר פתיחתו, שתי חברות הענק הגיעו להסדר כספי ביניהן. לבנדובסקי פוטר מאובר חודשים ספורים לאחר מכן, במאי 2017.

YOU MIGHT ALSO LIKE