הנתונים חושפים: עלייה מדאיגה בתאונות הקטלניות בשל חציית רמזור אדום
ב-7 השנים האחרונות נרשמה עלייה של 10% בכמות ההרוגים בתאונות ברחבי ארצות הברית, אך כאשר מביטים על התאונות הקטלניות שנובעות מחציית אור אדום ניתן לראות עלייה של קרוב ל-30%. "אולי זה יותר קשור לזה שנהגים מוסחים", אמרו ב-AAA

מגמה מדאיגה מתרחשת בכבישי ארצות הברית, שכן על פי הנתונים של חברת AAA כמות ההרוגים כתוצאה מחציית צומת באור אדום הגיעה לשיא של 10 שנים.

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

הנתונים מתייחסים לשנת 2017 ומהם עולה ש-939 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים שבהן לפחות רכב אחד חוצה רמזור אדום. מדובר בעלייה של 28% לעומת שנת 2012 והכי הרבה הרוגים מסיבה זו מאז 2008.

"נהגים שחוצים רמזור אדום כשהם יכולים לעצור בצורה בטוחה מקבלים החלטה רשלנית שמסכנת את כל מי שנמצא על הכביש", אמר דיויד יאנג, מנהל חטיבת הבטיחות בדרכים של AAA.

לדברי בכירי החברה, הם לא יודעים להסביר מדוע נתון זה עולה בקצב גבוה בהרבה ממקרי מוות אחרים הקשורים לתאונות דרכים. ב-7 השנים האחרונות נרשמה עלייה של 10% בכמות ההרוגים הכללית.

אחת ההשערות הייתה שפשוט ישנם יותר נהגים בעשור האחרון (מאז המשבר הכלכלי שפקד את ארה"ב ב-2008). בריאן טפט, חוקר בכיר בחברה, טען שהסבר זה היה רלוונטי אם הייתה נרשמה עלייה משמעותית בכמות מקרי המוות הכללית: "אולי זה יותר קשור לזה שנהגים מוסחים בימינו, אולי זה בגלל תזמון לא טוב של רמזורים. הלוואי שהיו לנו תושבות יותר טובות", הוא אמר.

AAA ממליצה לרשויות להגביר את האכיפה בצמתים (צילום: AP)

עוד עולה מהנתונים כי ב-28% מהתאונות הקטלניות הסמוכות לצמתים, לפחות נהג אחד חצה רמזור אדום. לכן החברה ממליצה לרשויות המקומיות להגביר את האכיפה בצמתים, בייחוד מצלמות.

לנהגים מומלץ להמתין 1-2 אחרי שהרמזור מתחלף לירוק, להביט לצדדים ורק אז להמשיך בנסיעה, וזאת במטרה לוודא שלא מתקרבת מכונית במהירות גבוהה.

YOU MIGHT ALSO LIKE