האקר יצירתי במיוחד הצליח להשתלט על חשבון הטוויטר של מנכ"ל הרשת החברתית
בשעות הצהריים של יום שישי החלו להופיע ציוצים בעלי אופן פוגעני ומעליב בחשבונו האישי של ג'ק דורסי, ובמהרה הבינו כי מדובר בפריצה. בשעות הערב עדכנה הרשת החברתית כי ההאקר עשה שימוש בפיצ'ר ישן שאיפשר לשלוח ציוץ בהודעת טקסט

חשבון הטוויטר של ג'ק דורסי – מנכ"ל הרשת החברתית – נפרץ אתמול (שישי), וההאקר שעומד מאחורי המעשה העלה פוסטים פוגענים בשמו.

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר (צילום: Getty Images)

במשך 20 דקות בצהרי יום שישי, החשבון צייץ הודעות גזעניות ואנטישמיות כמעט באותו קצב שבו הם נמחקו מהחשבון. בהמשך דיווחה הנהלת הרשת החברתית כי פריצה אירעה לחשבון, ושליטה מלאה הושבה לדורסי.

ככל הנראה, מי שעומד מאחורי המעשה לא באמת פרץ לחשבון של מנכ"ל טוויטר, אלא שהצליח להיכנס לחשבון דרך אפליקציה בשם Cloudhopper שנרכשה ע"י הרשת החברתית ב-2010.

מדובר באפליקציה שמאפשרת לשלוח הודעת טקסט למספר טלפון מסוים, ובכך לפרסם הודעה בטוויטר. התנאי הוא שהטלפון צריך להיות משויך לחשבון, ופה עולה השאלה – כיצד הצליח ההאקר או האקרים לעשות זאת?

ראוי לציין כי פיצ'ר זה קיים בכל חשבון טוויטר, אלא כן אותו משתמש סימן במפורש כי אינו מעוניין לעשות בו שימוש. צורת הפריצה גם מראה כיצד הטלפונים החכמים הפכו לפחות בטוחים ממה שהיו ב-2010.

טוויטר התייחסה לאירוע בערב יום שישי וכתבה: "מספר הטלפון המשויך לחשבון היה פתוח לפריצה בגלל טעות של ספק התקשורת. טעות זו איפשרה למישהו להקנות גישה לחשבון באמצעות כתיבת הציוץ ושליחתו דרך הודעת טקסט. התקלה טופלה והפריצה נסגרה", כלשון ההודעה.

חלק מהציוצים הפוגענים שהועלו לחשבון של דורסי ע"י ההאקר (צילום מסך מתוך טוויטר)

YOU MIGHT ALSO LIKE