פרשת סחר בנשים נחשפה: 4 נשים תובעות את בתי המלון שאיפשרו את קיומה
העובדים במספר בתי מלון באזור אטלנטה העלימו עין במקרים מסוימים, ובמקרים אחרים הם תרמו באופן פעיל למסכת ההתעללות הקשה שעברו הקורבנות. אחת הנשים הוכתה עד זוב דם לאחר שהתחננה לקבל עזרה מעובד

ארבע נשים אשר אולצו לעסוק בזנות הגישו השבוע תביעה כנגד רשת גדולה של בתי מלון באזור אטלנטה, בטענה שלפחות חלק מהעובדים היו מעורבים וקיבלו כסף עבור שתיקתם.

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

על פי התביעה, עובדי בית המלון התעלמו מסימנים ברורים שסחר בנשים מתקיים במקום: "לסוחרי הנשים היו מספר חדרים תחת אותו שם, עשרות גברים ביקרו באותם חדרים מדי יום ובפחי האשפה הושארה כמות גדולה של קונדומים", נכתב בתביעות.

בתמורה לסכום מסוים, העובדים סייעו לסוחרים במגוון דרכים, החל מעמידה פיזית מחוץ לדלת החדר כדי למנוע ממישהו אחר להיכנס וכלה במתן התרעה כאשר המשטרה המקומית סיירה באזור או במקרים שאורחים אחרים התלוננו על הנעשה.

"בתביעות מוסבר ככל שידוע לנו בשלב זה: בבתי המלון ידעו מה קורה והרוויחו כסף מזה. הם חלק בלתי נפרד מתעשיית הזנות. בסופו של דבר, הם תמיד יעדיפו לתת את החדר למישהו שסוחר בנשים מאשר להשאיר אותו ריק ולא מרוויח", מסר ג'ונתן טונג, עורך הדין שמייצג את ארבע התובעות, שהשמות שלהן לא מופיעים בתביעה שהוגשו ביום שני.

הארבע טוענות שהועסקו בזנות בין 2010 ל-2016, והן אולצו לקיים יחסי מין עם עשרות גברים מדי יום בארבעה בתי מלון באזור אטלנטה: רשת Red Roof Inn בעיר סמירנה, רשת Suburban Extended Stay בצ'אמבלי, רשת La Quinta Inn באלפרטה ורשת Extended Stay America באטלנטה.

מלבד בית המלון האחרון, שלושת האחרים פרסמו הודעה שבה גינו סחר בנשים באופן כללי והסבירו כי זכיינים מפעילים את בתי המלון המדוברים.

סניף Red Roof Inn בסמירנה, אחד מארבעה בתי מלון המוערבים בפרשה (צילום: מתוך גוגל מפות)

עוד נטען בתביעות כי שתיים מהקורבנות היו בנות 15 ו-16 בעת שהוכרחו לעסוק בזנות. "לעיתים קרובות, התובעות עברו התעללות פיזית שכללה מכות, אילוץ להשתמש בסמים, איומים לפגיעה בהן ובבני משפחתן ועוד". בנוסף, שתיים מהן אולצו להרוויח לפחות אלף דולר ביום (דהיינו, 10 מפגשים מיניים) עבור הסוחרים.

הפרשה נמשכה שנים רבות על אף מאמצי המשטרה המקומית שערכה מבצעים סמויים ולמרות תלונות האורחים שגם נכתבו בביקורות על בית המלון באתרי תיירות שונים. בתביעה נטען כי מישהו הגיב לביקורת שלילית שנרשמה באתר TripAdvisor והזדהה כמנהל סניף Red Roof Inn המדובר.

בסניף זה אף נתלה שלט באזור הלובי שבו נכתב "אין החזרי כסף אחרי 15 דקות". לטענת התובעות, "צוות בית המלון תלה את השלט כדי למנוע מצב שבו האקט המיני יכול להתבצע מבלי לשלם על החדר", נכתב בתביעות, שהציגו מספר דוגמאות נוספות למעורבות או התעלמות מכוונת של בתי המלון.

בסניף אחר - La Quinta Inn - עובדים ביקשו מהסוחרים להשתמש בדלת צדדית שבה אורחים רגילים פחות עושים שימוש. העובדים אפילו נתנו לסוחרים מפתחות נוספים כדי שיוכלו לפתוח את הדלתות ולא לעבור בלובי המרכזי.

ב-Suburban Extended Stay נטען כי אחת הנשים ביקשה עזרה מעובד: "היא התחננה לקבל טרמפ או טלפון כדי שתוכל להתקשר למישהו, אבל הוא סירב. באותו ערב הגיע סוחר לחדרה והיכה אותה עד זוב דם. הוא אמר לה, 'את חושבת שמישהו הולך להציל אותך? אף אחד לא יעזור לך", נטען בתביעות.

YOU MIGHT ALSO LIKE