חקירת משרד המשפטים כנגד ג'יימס קומי: הפר את מדיניות ה-FBI, אך לא יועמד לדין
על אף העובדה שבדו"ח של משרד המשפטים נכתב כי ג'יימס קומי, שפוטר מהתפקיד ע"י הנשיא טראמפ, היווה "דוגמה רעה לשאר עובדי הארגון", הוחלט שלא להעמידו לדין לאחר שנקבע שמידע מסווג לא הודלף. קומי מיהר לצייץ: "אני לא צריך התנצלות פומבית ממי שהשמיצו אותי, אבל יהיה נחמד לקבל הודעה קצרה עם המסר 'סליחה ששיקרנו לגביך'"

ראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, הפר את מדיניות גוף החקירות הפדרלי כאשר שמר לעצמו (ובהמשך הדליף) מסמכים שכתב במהלך מפגשים עם הנשיא טראמפ בתחילת 2017, כך נמסר ממשרד המפקח הכללי במשרד המשפטים אשר בחן את התנהלותו.

קומי לא יועמד לדין על אף הפרת המדיניות (צילום: Getty Images)

על פי הדו"ח של המפקח הכללי (Inspector General) שפורסם הבוקר, קומי הציג "דוגמה מסוכנת" ליתר עובדי ה-FBI כאשר ניסה "להשיג מטרה אישית". עם זאת, החקירה "לא מצאה ראיות שמצביעות על כך שקומי או עורכי דינו פרסמו או הדליפו מידע מסווג מתוך המסמכים המדוברים".

ממצאי החקירה הועברו מוקדם יותר הקיץ למשרד המשפטים, אך בסופו של דבר התובעים במשרד החליטו שלא להגיש כתב אישום כנגד קומי.

כזכור, קומי פוטר ע"י הנשיא טראמפ במאי 2017, וזמן קצר לאחר מכן פורסם תוכנו של אחד המסמכים שכתב בעיתון "ניו יורק טיימס". כאשר ראש ה-FBI לשעבר הגיע למסור עדות בסנאט, הוא הודה ששלח את המסמך לחבר בשם דניאל ריכמן, מרצה למשפטים באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק, תוך כדי שביקש ממנו לשתף את תוכן המסמך עם עיתונאי. בעקבות כך, הנשיא טראמפ כינה את קומי כ"מדליף".

אותו מסמך שהועבר לריכמן היה זה שתיאר מפגש אחד על אחד שנערך בין קומי לבין הנשיא טראמפ בחדר הסגלגל בבית הלבן. במהלך הפגישה, טראמפ ביקש מראש ה-FBI לעצור את החקירה כנגד מייקל פלין, שכיהן כיועץ לביטחון לאומי במשך כשבועיים וחצי, בהמשך הודה והורשע בכך ששיקר לחוקרי ה-FBI בנוגע לקשריו עם סרגיי קיסליאק, לשעבר שגריר רוסיה בארה"ב.

"אני מקווה שתוכל לדאוג לשחרר מזה, לשחרר את פלין. הוא בחור טוב, אני מקווה שתוכל לשחרר מהעניין הזה", כתב קומי במסמך שהועבר לריכמן.

הנשיא טראמפ וקומי במהלך פגישה בבית הלבן (צילום: Getty Images)

על אף העבודה שהדו"ח ציין במפורש כי קומי הפר את מדיניות ה-FBI, הבוקר הוא העלה ציוץ בחשבון הטוויטר שלו ובו בעיקר התמקד שקביעה כי לא מדובר בחומר מסווג: "אני לא צריך התנצלות פומבית ממי שהשמיצו אותי, אבל יהיה נחמד לקבל הודעה קצרה עם המסר 'סליחה ששיקרנו לגביך'", כתב קומי והמשיך, "ולכל אלה שבזבזו שנתיים בדיבורים על שליחתי לכלא או היותי 'שקרן ומדליף', שאלו את עצמכם מדוע אתם ממשיכים להאמין לאנשים - כולל לנשיא - שנותנים לכם מידע שגוי במשך תקופה ארוכה".

YOU MIGHT ALSO LIKE