אסון מעלית המוות: 9,300 מעליות בטווח הסכנה
למעלה משליש מהמעליות בלוס אנג'לס לא עברו בדיקת בטיחות במשך יותר משנה בעקבות מחסור בטכנאים: בדיקה שערכו גופי תקשורת מציגה חשש אמיתי מפני זוועה נוספת, כפי שאירעה בניו יורק, שם דיירי הבניין חסרי אונים מול חברת הניהול שלדבריהם מתנערת מהם ללא מענה

התאונה הקשה בה נמחץ למוות סם וויסברן בן ה-30, העלתה את מפלס הדאגה מפני התרחשותו של מקרה דומה, והדגישה את הצורך בתשומת לב מיוחדת לרמת בטיחות המעליות ברחבי ארה"ב.

חדשות פוקס לוס אנג'לס מדווחים כי מבדיקה שערכו מול אגף הבנייה והבטיחות בעיר, נחשפה תמונה עגומה ומטרידה של מעליות אשר לא עברו בדיקת בטיחות למעלה משנה.

מתוך קרוב ל-21 אלף מעליות בעיר עצמה, כ-9,300 לא נבדקו במשך תקופה ארוכה, הרבה מעבר לתקן הנדרש. אחת הסיבות למחדל נובעת מהעדר כוח אחד מספק, שכן ברחבי לוס אנג'לס ישנם 19 פקחי בטיחות בלבד. הרשויות מסרו כי הן מחפשות להעסיק טכנאים נוסף במטרה לתת את המענה הנדרש.

בעיגול: צילום מהסרטון המתעד את רגעי האסון

לדבריהן, מספר טכנאים פרשו לגמלאות ונדרשת כעת מציאתם של שלושה נוספים על מנת להשלים מכסה של 22 בסה"כ, ובכך כל אחד מהם יהיה אמון על כ-950 ביקורות בשנה, מה שאמור לפתור את המשבר.

כאמור, זו בדיקה אקראית שנערכה בעיר גדולה אחת. לא מן הנמנע שבערים נוספות המצב גרוע אף יותר, כפי שנוכחנו לדעת באירוע הטרגי בניו יורק.

בתוך כך, הדיירים בבניין בו אירעה טרגדיית מעלית המוות, עדיין נמצאים באי ודאות מוחלט לגבי נסיבות האסון, ובאופן מובן, חוששים להשתמש במעלית הנוספת עד שיקבלו תשובות לשאלה הכה מצמררת- מדוע דייר שקם בבוקר, יצא מדירתו לעבר לובי הבניין בדרכו לעבודה, סיים את חייו בצורה כה אכזרית?

כוחות ההצלה ביום האסון

"זה פשוט מגוחך", אומר אחד הדיירים, "אני לא מאמין שהם לא מעדכנים אותנו במתרחש, אנחנו גרים כאן". עוד הוא מוסיף כי "המעלית שכביכול עובדת ועברה ביקורת בשבוע שעבר, החלה לדלג על קומות, כך מישהו בבניין אמר לי".

הדיירים טוענים כי ההתייחסות היחידה שקיבלו ממנהלי הבניין מאז האסון, הייתה הודעת אימייל, בה נאמר שבשלב זה אין באפשרותם לעדכן בתמונת המצב ללא אישורם של חברת הביטוח ויועצם המשפטי".

סם וויסברן

כזכור, וויסברן, ספג מכה אנושה במפרקתו ובגפיו כשיצא מהמעלית סמוך לשעה 8:15 בבוקר, שלפתע צנחה בזמן שהוא לכוד בין גוף המעלית לחלל הפיר, מה שהביא למותו בתוך שניות.

מאז אותו אירוע מזעזע, מעטים הדיירים שמשתמשים במעלית הנוספת, והם עושים זאת בליווי עובד הבניין שגם מעלה לתוכה ציוד עבור אלו שבוחרים באופציית המדרגות.

"הרבה מאיתנו מדברים על לעבור דירה, כולם כועסים על התנהלות הנהלת חברת ניהול הבניין", מספרת אחת הדיירות.

YOU MIGHT ALSO LIKE