ממשל טראמפ מחריף את המאבק: רבע מיליארד דולר הועבר לרשויות ההגירה
תוספת התקציב עבור רשות ההגירה ואכיפת המכס (ICE) תאפשר להחזיק ביותר עצורים ולהגביר את קצב הגירוש. עם זאת, התקציב הועבר בעיקר מ-FEMA, הסוכנות לניהול מצבי חירום. ביקורת קשה נשמעה על המהלך, שכן בימים אלה ישנה סופה טרופית שעושה את דרכה לעבר פורטו ריקו

הממשל בראשות הנשיא טראמפ הודיע מוקדם יותר היום כי בכוונתו להעביר תקציב ממספר גופים ממשלתיים, לרבות הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA), אל רשות ההגירה ואכיפת המכס (ICE), וזאת כחלק מהמאמץ למגר את תופעת הכניסה הלא-חוקית אל המדינה.

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

המשרד לביטחון מולדת (DHS), שאחראי הן על FEMA והן על ICE, הודיע לקונגרס כי 271 מיליון דולר נוספים יועברו לרשות ההגירה. מתוך הסכום העצום, כ-155 מיליון דולר הוקצו ל-FEMA. למרבה האירוניה, ההודעה על העברת התקציב מסוכנות החירום מגיעה על רקע הגעת הסופה הטרופית דוריאן אל חופי פורטו ריקו בימים הקרובים.

ההודעה אף מצטרפת להכרזה משבוע שעבר בה הממשל הודיע כי יבטל את המדיניות שהגבילה את תקופת המעצר של משפחות של מהגרים ל-20 יום. כעת יתאפשר לרשויות ההגירה לעצור משפחות ללא הגבלה כלשהי, צעד שכמובן גרר ביקורת ציבורית רבה. עם זאת, בממשל הסבירו כי השינוי נועד בעיקר להרתיע משפחות מהגעה ולא כדי לכלוא אותן לתקופה בלתי מוגבלת.

מלבד FEMA, משרדים וסוכניות ממשלתיים נוספים נאלצו לספוג קיצוץ בתקציב, אך לא נמסרה רשימה מפורטת של הגופים שנפגעו מהמהלך. לעומת זאת, במשרד לביטחון מולדת ציינו במפורש כי ישנם שלושה גופים שתקציבם לא ייפגע כלל: השירות החשאי, משרד המפקח הכללי (Office of Inspector General) ומשרד המודיעין והניתוח (The Office of Intelligence & Analysis).

"העברת התקציב עלולה להיות מסוכנת", הודה גורם במשרד לביטחון מולדת (צילום: Getty Images)

כבר בסוף חודש יולי הודיע המשרד לביטחון מולדת למספר ארגונים כי עליהם להתכונן למצב שבו התקציב שלהם יקוצץ, אך רק השבוע פורסמו הסכומים המדוברים. כ-116 מיליון דולר יועברו למתקני הכליאה עצמם כדי לרכוש מיטות וציוד נוסף. בנוסף, סכום זה אף ישמש כדי להגביר את כמות הגירושים שמתבצעים מדי יום.

בכיר במשרד לביטחון מולדת סיפר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי "מדובר בצעד בלתי נמנע בשל העומס העצום שקיים על ICE". עם זאת, אותו בכיר הודה שהמהלך "עלול להיות מסוכן, אך אנשי DHS בחן את כל הדרכים על מנת למזער את הנזק בעקבות העברת התקציב".

אין זו הפעם הראשונה שמהלך מסוג זה קורה, והעברת תקציב נחשבת לשכיחה ביותר בעיקר במשרד לביטחון מולדת. גם בשנה שעברה בוצעה העברה דומה, אם כי של סכום קטן בהרבה - 10 מיליון דולר. ולמרות זאת, ההחלטה להעביר את התקציב זוכה לביקורת, בעיקר מצד מחוקקים במפלגה הדמוקרטית.

הנשיא טראמפ ורעייתו מלאניה בביקור במטה FEMA בשנה שעברה (צילום: AP)

השבוע נשלח מכתב מטעם חברת הקונגרס לוסיל רויבל-אלרד (דמוקרטית, קליפורניה) אשר מכהנת כיו"ר וועדת המשנה לענייני תקצוב של המשרד לביטחון מולדת בבית הנבחרים, אל קווין מקאלינן, השר לביטחון מולדת בפועל ובו הביעה התנגדות נחרצת למהלך: "יש לי חששות גדולים בנוגע לשימוש המיועד של התקציב", היא כתבה.

ב-ICE הסבירו כי התקציב נדרש מכיוון שעד כה אושר תקציב המממן כ-45 אלף מיטות ביום, אך בתחילת החודש הודיעה רשות ההגירה ואכיפת המכס כי יותר מ-55 אלף מהגרים לא חוקיים נעצרו נמצאים במעצר. מתחילת השנה נעצרו יותר מ-760 אלף מהגרים לא חוקיים כאשר מרביתם הסגירו את עצמם במעברי הגבול.

YOU MIGHT ALSO LIKE