כלי נשק אותרו בפשיטת משטרת לאס וגאס בעקבות החשש מפיגוע ירי במלון ווין
לא לוקחים סיכונים: מקרי הטבח בתקופה האחרונה העלו את כוננות כוחות הביטחון ולאחר ששני צעירים שינקו תפיסות עולם גזעניות מגלישה באתר ניאו נאצי, הכריזו באוזני עוברים ושבים כי בכוונתם לירות במבלים במועדון הלילה הפופולארי, הם מיד נעצרו והוגש כנגדם כתב אישום בגין איום לביצוע מעשה טרור

ברקסטון רייבק וג'וני יאנג, שני צעירים בשנות העשרים לחייהם, נעצרו החודש על ידי משטרת לאס וגאס לאחר שאיימו במפורש על רצונם לבצע פיגוע ירי במועדון הלילה XS במלון ווין בעיר.

על פי החשד, בתאריך ה-10 באוגוסט נראה הצמד בסמוך למלון כשהוא צועק בהפגנתיות קריאות גזעניות על עליונות הגזע הלבן תוך כדי נפנוף אגרופיהם לעבר אנשים שנכחו מסביבם בצורה מאיימת. 

מועדון ה-XS לצד חזית מלון ווין לאס וגאס, בתוכו הוא ממוקם. צילומי יח"צ

לדברי המשטרה שניהם אף הודיעו לאנשי האבטחה שהוזעקו לפנותם, כי הם עומדים לחזור למקום עם כלי נשק. אחד מהם, יאנג בן ה-22, הגיח עם ספריי פלפל ובהמשך סיפר לחוקריו כי היו באמתחתו כלי נשק במכוניתו שחנתה במלון וכן בדירתו.

בנוסף, נודע כי רייבק בן ה-25, העמיק בקריאה באתר הניאו נאצי הרווי בתכנים בנושאי העליונות הלבנה והכחשת שואה, הדיילי סטורמר, ממנו על פי המשטרה, שאבו השניים את אותה תפיסת עולם גזענית.

להגנתו טען יאנג, כי היה שתוי וזעם על המאבטחים שמנעו ממנו לצלם את מצלמות האבטחה, אך התכוון להשתמש בספריי ולא בכלי הנשק. לדבריו ההיכרות ביניהם החלה בעקבות עסק AIRBNB שנוהל באופן לא חוקי על ידי רייבק, ממנו שכרו יאנג ובת זוגו, דירה בה התגוררו.

צמד החשודים: ברקסטון רייבק וג'וני יאנג. צילום: משטרת לאס וגאס

רייבק הכחיש במהלך חקירתו, כל כוונה לבצע פיגוע ירי וטען כי הוא אינו זוכר שאיים לעשות כן. מעבר לכך סירב לשתף פעולה עם חוקריו. בפשיטה שערכה המשטרה בדירות ובמכוניות החשודים, היא אספה מספר כלי נשק ותחמושת, וכן את מחשביהם ומכשירי הטלפון של השניים.

לאור הפרופיל התואם ליורים באירועים האחרונים, ובתוכם מעצר החשוד בניסיון פיגוע כנגד הקהילה היהודית בלאס וגאס, מוקדם יותר החודש, ובהסתמך על עדויות של מספר עדי ראייה, כמו גם על התבטאויות מפורשות של יאנג לגבי כוונתו לחזור למועדון במלון כשהוא חמוש, מואשמים כעת השניים באיום לבצע מעשה טרור במטרה לפגוע בבני אדם.

YOU MIGHT ALSO LIKE