"רצה לזרוע הרס ולגרום לפחד בקרב יהודי העולם": התביעה מבקשת להטיל עונש מוות על מבצע הטבח בפיטסבורג
פחות משנה לאחר שרוברט באוורס נכנס עם רובה סער לבית הכנסת "עץ חיים" בפאתי פיטסבורג ורצח 11 מתפללים יהודים, הגישה התביעה מסמך רשמי לביהמ"ש ובו היא דורשת להוציא להורג במידה שיימצא אשם. "מוות זה עונש ראוי למי שמשבש את חופש הדת באמצעות אלימות", נכתב במסמך

עונש מוות עשוי להיגזר על רוברט באוורס, מי שמואשם כי רצח 11 מתפללים בבית הכנסת "עץ חיים" בפאתי פיטסבורג בשנה שעברה, כך נמסר אמש מהתביעה הפדרלית בפנסילבניה.

החשוד בטבח בבית הכנסת על רקע תא ההוצאה להורג (צילום: FBI / AP)

ההודעה הגיעה לאחר שהתביעה הגישה תצהיר ובו היא מבהירה כי תדרוש להטיל עונש מוות על באוורס במידה שיימצא אשם. על פי התביעה, הבקשה הוגשה על רקע העובדה שהחשוד תכנן את האירוע במשך זמן רב, הכמות הגדולה של נפגעים, גילם של הנרצחים והעובדה כי מדובר בבית כנסת:

"החשוד רצה לפגוע בקהילה היהודית כדי לזרוע הרס ולגרום לפחד בקרב בני הקהילה היהודית בעיר, בארצות הברית ובעולם כולו", נכתב ע"י התביעה. עוד נטען בתצהיר שנמסר לבית המשפט כי "עונש מוות יהיה מוצדק אם באוורס יורשע בשיבוש חופש הדת באמצעות אלימות".

בית הכנסת "עץ חיים" בו באוורס רצח 11 מתפללים ופצע 7 נוספים (צילום: AP)

באוורס, שלא הכחיש ולא הודה במיוחס לו, מואשם כי השתמש ברובה סער מסוג AR-15 כדי לפגוע בהמונים כאשר נכנס לבית הכנסת בבוקר יום שבת באוקטובר האחרון. מעבר ל-11 הנרצחים, החשוד פצע 7 נוספים, ביניהם 5 שוטרים שהוזעקו לאירוע. משפטו כרגע לא מתנהל, שכן לפני כשבועיים התביעה וההגנה בתיק הסכימו לדחות את פתיחת המשפט ב-120 יום.

הבקשה להטיל עונש מוות על החשוד מצטרפת לאמירה של הנשיא טראמפ, שאמר שמי שביצע את הירי "צריך לשלם על כך בחייו" עוד בטרם זוהה באוורס כחשוד. בזמנו אמר הנשיא: "אני חושב שצריכים להחזיר את עונש המוות 'לאופנה'. כל מי שעושה משהו כזה ופוגע בחפים מפשע בבית כנסת או כנסייה צריך לשלם על כך בחייו".

YOU MIGHT ALSO LIKE