אזהרה מיוחדת: הודעת מס הכנסה מזוייפת תפרוץ לחשבונות האישיים שלכם
תכתובת אי מייל עם הסיומת הלכאורה רישמית ומוכרת IRS.GOV, בנושא החזרי מס היא למעשה תרמית שתכליתה השגת גישה למחשבי הנמענים. "לעולם לא נשלח הודעות באופן וירטואלי", הדגיש נציב מס ההכנסה

רשות המיסים יצאה באזהרה מיוחדת לתושבים מפני תרמית במסגרתה נשלחות כביכול הודעות אי מייל מטעם מס ההכנסה.

מדובר במתחזים הפונים לנמענים באמצעות תזכורות לגבי החזר מס או מס הכנסה במטרה להגיע לפרטיהם האישיים אותם הם ממלאים בטופס המזוייף.

"מס הכנסה לעולם לא ישלח הודעות בנושאי החזרי מס או פרטיים פיננסיים אישים בתכתובת האי מייל, בהודעת SMS או בכל אופציה וירטואלית אחרת", מסר נציב מס ההכנסה, צ'אק רטיג.

"ההונאה הנוכחית היא תזוכת שתרמיות מס הן עסק מסביב לשעון עבור נוכלים. אנו מפצירים בפני הציבור להיות עירני בעניין באופן תמידי", הוא הוסיף בהודעתו.

המקרה נוכחי נחשף בשבוע שעבר, לאחר שאותרה כתובת אי מייל עם סיומת IRS.GOV ממנה נשלחו ההודעות המתחזות. עם קבלת האי מייל, מתבקשים הנמענים ליצור ססמה חד פעמית על מנת לזכות בגישה למסמך ובכך כביכול לקבל את ההחזר, אולם בשלב הזה, מתגלה התוכנה הזדונית אשר שואבת לתוכה מידע פרטי.

השימוש בסיומת בעלת החזות הרישמית של IRS.GOV, מקשה על העוסקים במלאכת זיהוי תרמיות מסוג זה. ברגע שהתוכנה הזדונית משיגה שליטה על המחשב ה"נגוע", הגורם שמפעיל אותה יכול לעקוב אחר כל פעולה של בעל המחשב ובתוכה הקלדת ססמאות פרטיות, ובכך להגיע לתוך פרטי חשבונות אישיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE