התירוץ לציוצי הרופאה האנטישמית: "הסבל הפלסטיני תחת הכיבוש הישראלי"
חקירת הפרשה שעוררה סערה הסתיימה וכעת צפויה לארה קואלב שכבר פוטרה מתפקידה, להקנס ורשיונה אף עשוי להישלל לצמיתות. היא אינה מוותרת וכמוצא אחרון היא טוענת שעשתה זאת בעקבות המחזות הקשים, לדבריה, בהם נתקלה במהלך ביקוריה בישראל ובשטחים הפלסטינים

רופאה לשעבר בבית חולים בקליבלנד שאיבדה את משרתה לאחר שהעלתה פוסטים אנטישמיים, אינה מוותרת וכעת נודע כי בעקבות ההחלטה, היא הגישה בקשה לשימוע בפני הוועדה הרפואית של מדינת אוהיו.

ד"ר קולאב על רקע אחד הפוסטים היותר שערורייתיים שלה (צילום: פייסבוק)

חקירת הפרשה במהלכה הודתה ד"ר לארה קולאב, על פרסום ציוצים אנטישימיים, כשבאחד מהם סיפרה בלעג על כך ש"נתתי ליהודים תרופות לא נכונות", הביאה להחלטת הוועדה להעניש אותה. חומרת הענישה צפויה להיות בין קנס, הגבלת רשיונה או השעיה לצמיתות.

התנצלותה של הרופאה על הפוסטים שעלו לסירוגין במשך כשש שנים עד לשנת 2017, לא הועילה. היא הסבירה כי המניע שהביא אותה לבצע את המעשה, היה זעמה בעקבות ביקוריה בישראל ובשטחים הפלסטינים כהגדרתה, במהלכם היא מספרת כי "צפתה בסבל הפלסטיני תחת הכיבוש הישראלי".

לדבריה, זו הייתה הדרך עבורה להשתחרר מהמתח בו שרתה בשל "המראות הקשים להם הייתה עדה בארץ אבותיה". 

אמירות אנטישמיות נוספות, על רקע מקום עבודתה לשעבר (צילום: טוויטר / וויקיקומנס)

כזכור, הפרשה עוררה סערה בינואר השנה לאחר שבלוגרית המתמקדת בחיפוש תכנים אנטישמיים ברשת, חשפה את שורת הציוצים המטרידים של קואלב שכללו התבטאויות קשות במיוחד כנגד "היהוד" (YAHOOD) כלשונה, כפי שמכונים היהודים בשפה הערבית.

חברת "קליבלנד קליניק", רשת בתי חולים ומרפאות באזור אוהיו, מסרה אז, כי ד"ר לארה קולאב בת ה-27 עזבה את עבודתה במקום בחודש ספטמבר של שנת 2018, לאחר שעבדה שם במשך חודשים ספורים, "האישה המדוברת כבר אינה מועסקת ע"י קליבלנד קליניק. האמונה שלה בשום פנים ואופן אינה מייצגת את תפיסת העולם של ארגונינו. אנו מאמינים בגיוון, הכללה ותרבות של בטיחות", נאמר בהודעתם הרישמית בעקבות הפרשה.

אמירות מקוממות נוספות של הרופאה (צילום: טוויטר)

YOU MIGHT ALSO LIKE