פקקים מחוף לחוף: הנהג הממוצע מבזבז 54 שעות מדי שנה בעומסי תנועה
על פי דו"ח חדש שפורסם השבוע, בערים הגדולות המצב קשה עוד יותר, שכן בלוס אנג'לס הנהג הממוצע "מבלה" לא פחות מ-119 שעות בדרכים. מחברי המחקר: "צריך לגשת לבעיה כאל פאזל, והחלקים שלו הם נתיבי קארפול, תחבורה ציבורית וצורות תחבורה נוספות"

כל מי שמגיע ללוס אנג'לס מופתע לגלות שלא קיימת "שעת עומס" בכבישים, וזאת מכיוון שבכל שעות היממה ישנו עומס בצירים המרכזיים. השבוע פורסם דו"ח שמאשש את כל מה שתושבי עיר המלאכים מכירים היטב.

נהגי לוס אנג'לס "מבלים" 119 שעות נוספות בכבישים בשל הפקקים (צילום: Getty Images)

על פי מחקר שנערך ע"י המכון לתחבורה באוניברסיטת טקסס A&M, האמריקאי הממוצע "מבלה" 54 שעות נוספות בשל עומסי תנועה, שהוגדרו לשם המחקר כ"פרק זמן בו מהירות הנסיעה מופחתת באופן משמעותי בשל כמות חריגה של מכוניות". 54 שעות זו תקופה ארוכה (קרוב ליומיים וחצי, יותר מסוף השבוע), אך בערים הגדולות נתון זה מזנק באופן קיצוני.

חשוב לציין כי הנתונים שפורסמו מתייחסים לשנת 2017. כך למשל, ב-15 הערים בעלות עומסי התנועה הגדולים ביותר, הנהגים בזבזו בממוצע כ-83 שעות נוספות בפקקים. לוס אנג'לס ניצבת במקום הראשון והמפוקפק עם 119 שעות נוספות בכבישים.

אחרי לוס אנג'לס ניצבת עיר נוספת בקליפורניה, סן פרנסיסקו (למעשה, מדובר בכל אזור מפרץ סן פרנסיסקו שכולל את אוקלנד וסן חוזה) עם 103 שעות נוספות בשנה. עוד ברשימה ניתן למצוא את וושינגטון די. סי. עם 102 שעות נוספות, ניו יורק עם 92 שעות נוספות ובוסטון סוגרת את החמישיה הראשונה עם 80 שעות נוספות, בממוצע, מדי שנה.

במקום השישי ניצבת סיאטל, העיר בה מטה אמזון ממוקם, עם 78 שעות נוספות. אחריה אטלנטה עם 77 שעות נוספות, יוסטון עם 75, שיקגו עם 73 ומיאמי סוגרת את העשיריה הראשונה עם 69 שעות נוספות מאחורי ההגה.

תופעת היעדר שעת השיא נפוצה גם בערים אחרות. בדו"ח צוין כי "עומסי התנועה מתרחשים גם מחוץ לשעות העומס הרגילות. כ-33% מסך העיכובים אירעו באמצע היום ובמהלך הלילה כאשר ניתן לצפות שהתנועה תזרום באופן חלק יותר".

גם תושבי ניו יורק דורגו גבוה ברשימה עם 92 שעות נוספות מאחורי ההגה (צילום: Getty Images)

עוד עולה מהמחקר כי הבעיה רק הולכת ומחריפה, שכן עד שנת 2025 הנהג הממוצע צפוי לבזבז בממוצע 62 שעות נוספות בעומסי תנועה, עלייה של 8 שעות לעומת המצב כיום.

בנוגע לפתרונות אפשריים, מחברי המחקר ציינו כי "כל מי שאומר שיש פתרון אחד ויחיד שיפתור את מצוקת הפקקים מגזים, לכל הפחות. צריך לגשת לבעיה כאל פאזל, והחלקים שלו הם נתיבי קארפול, תחבורה ציבורית וצורות תחבורה נוספות".

YOU MIGHT ALSO LIKE