"ערך הנכסים שלנו יירד והעסקים יעלמו"
פרויקט בניית יחידות דיור עבור אוכלוסיית ההומלסים בוואלי מייצר תרעומת בקרב תושבים ובעלי עסקים, שבישיבה סוערת טענו כי המהלך יפגע כלכלית בפרנסת השכונה ומבקשים להרחיבו לאזורים נוספים. "המשמעות היא הפסד הכנסות לנו ולמיסי העירייה, האם זה שווה את זה?" הם שואלים

תושבי רסידה שבוואלי לוס אנג'לס, מודאגים ומבקשים מנציגי העיר לבחון אפשרויות נוספות לשיכון אוכלוסיית חסרי הבית מלבד מגרשי החנייה שיועדו לכך בשכונה. עשרות תושבים ובעלי עסקים נכחו השבוע בישיבת מועצת השכונה ודחקו במקבלי ההחלטות לצמצם את מספר השטחים באזור המיועדים לבניית בתי מגורים למחוסרי הדיור.

מאהל אוהלים של חסרי בית בלוס אנג'לס (צילום: Shutterstock)

בסיום הישיבה ועד התושבים ניסח הצעה הקוראת לעירייה להרחיב את הפרויקט הניסיוני שאמור לכלול 5 מתחמי חנייה האמורים לאכלס את אוכלוסיית ההומלסים, ולכלול בתוכו שכונות נוספות בוואלי.

בעלי עסקים העלו את החשש כי אובדן מקומות חנייה יפגע בפרנסתם. "הפיכת מגרשי חנייה למתחם מגורים לחסרי בית יגרום לאנשים לאבד את פרנסתם ועלול ליצור עוד מובטלים שבהמשך יהפכו למחוסרי דיור", אמר אחד מהם, "בנוסף פגיעה בעסקים משמעותה הפסד בהכנסות העירייה ממיסים, האם זה שווה את זה?" הוא שאל וביקש להבהיר שאינו מתנגד לפרויקט אלא רק למיקום שנבחר.

בשלב זה, נבחרו שני אזורי חנייה שיהפכו למתחמי מגורים וכעת נבחנים אזורים נוספים ברסידה שכן סוכם על חמישה בסה"כ. כאמור העניין עורר זעם בקרב התושבים ובעלי העסקים בשכונה, שדרשו לקבל בדיון תשובות לשאלה מדוע קברניטי העירייה סימנו את רסידה כאפשרות היחידה במקום לשלב בתוכו גם שכונות סמוכות כמו טרזנה ו-וודלנד הילס.

בנוסף הועלתה התהייה מדוע נבחרו רק מגרשי חנייה ולא בניינים פרטיים, "ערך הנכסים שלנו יירד והעסקים יעלמו" קונן בעל עסק.

"ערך הנכסים שלנו יירד והעסקים יעלמו": מרכז וורנר בשכונת וודלנד הילס (צילום: Shutterstock)

המהלך הוא חלק ממאבק העירייה להילחם בהתעצמות אוכלוסיית מחוסרי הדיור בלוס אנג'לס שגדלה ב-16% לעומת השנה שעברה, זאת באמצעות הרחבת אפשרות המגורים עבורם. 222 יחידות דיור בר השגה מיועדים לחסרי הבית באזור הוואלי עד יולי 2020 כאשר עד לרגע זה אושרה בנייתן של 13 בלבד.

"יש לנו משימה שראש העיר וחברי המועצה אישרו והיא בחירת נכסים ציבוריים שיוכלו לסייע לפתור את משבר ההומלסים בלוס אנג'לס", אמר לאחרונה חבר המועצה בוב בלומנפלד, אחד מיוזמי התכנית, "לא נבחר מגרש חנייה באופן אקראי אלא רק כאלו שיהיו ישימים לטובת המטרה מתוך מגוון האפשרויות במערב הוואלי."

מספר נוכחים הסכימו עם רוח הפרויקט אבל דרשו שיתנהל בשקיפות ושישקלו כל ההיבטים וההשפעות הכלכליות כתוצאה ממנו.

YOU MIGHT ALSO LIKE