עוקץ ויזת המשקיעים: איש עסקים מקליפורניה מואשם בהונאת הגירה ענקית
כתב אישום חמור הוגש כנגד תומס הנדרסון בן 70 בחשד שגרף לכיסו מעל מאה מיליון דולר בתרמית שהתנהלה במשך שנים רבות. על פי החשד, במקום להשקיע את הכסף כפי שנדרש בחוק, מימן לעצמו עסקים אישיים

איש העסקים תומאס הנדרסון, תושב אוקלנד בן 70, מואשם כי עמד מאחורי הונאת ענק בתחום ההגירה במסגרתה שלשל לכיסו כ-110 מיליון דולר, כך על פי משרד התובע הפדרלי בצפון קליפורניה.

הנדרסון נעצר אתמול, כשנתיים לאחר שהונאת הענק הסתיימה (צילום: משרד התובע הפדרלי בצפון קליפורניה / AP)

הנדרסון הבטיח ליצור 2,000 משרות חדשות באוקלנד באמצעות תוכנית הוויזות המוכרת - EB-5 - במסגרתה אדם מקבל גרין קארד בתמורה להשקעה כספית של 500,000 דולר בבית עסק אמריקאי ויצירת לפחות 10 משרות מלאות.

על פי החשד, בפועל הנדרסון ושני מכרים נוספים הונו כ-200 משקיעים אסייתים והשתמשו בכסף הזה כדי לממן עסקים אחרים. במשרד התובע הפדרלי אף ציינו כי רוב העסקים הנוספים לא הצליחו והנדרסון ושותפיו הפסידו את הכסף.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

כתב האישום הפדרלי נחשף מוקדם יותר היום, וממנו עולה כי הנדרסון ושותפיו הונו את המשקיעים מהרגע הראשון. למשקיעים נאמר שהם מממנים את הפעלת בית העסק של הנדרסון - "San Francisco Regional Center". באתר האינטרט של החברה נכתב כי היא "מסייעת בהשקעה הבטוחה שתסלול את הדרך לכל בני המשפחה לקבל אזרחות אמריקאית".

זוג מקליפורניה הונה משקיעים זרים שביקשו לקבל גרין קארד

קארל צ'אן, תושב מפרץ סן פרנסיסקו ופעיל למען זכויות המהגרים מסין, הגיב לפרשה ואמר: "מאוד מאכזב לשמוע שרוב הקורבנות של התרמית הם אזרחי סין. הם סברו בלב שלם שהם משקיעים כסף שיביא להם גרין קארד".

עוד אמר צ'אן, דמות מוכרת בקרב הקהילה הסינית בצפון קליפורניה, כי פגש את הנדרסון לפני כשש שנים: "הוא הגיע למרכז קהילתי ושוחח עם משקיעים פוטנציאליים. אני זוכר שכולם התרשמו מהמצגת שלו והאופן שבו הסביר את התהליך", הוא אמר וציין שלא השקיע בתוכנית למרות שהתרשם לטובה מהנדרסון.

"ההשקעה שתסלול את הדרך לגרין קארד": אתר האינטרנט של החברה שבעזרתה בוצעה ההונאה (צילום מסך)

עוד עולה מכתב האישום כי הנדרסון ניהל את הונאת הענק במשך קרוב לשש שנים, החל מ-2011 ועד 2017. "הנאשם השתמש בסכומי הכסף הגדולים שקיבל ממשקיעים כדי לממן פרויקטים אחרים, לרבות מסעדות, חברת שיווק באינטרנט, חברת הנעלה, חברת מזון ועוד", נכתב בכתב האישום החמור.

המשרד לביטחון מולדת הודיע על שינויים בתוכנית הוויזות EB-5

בשלב זה, לא ידוע מה קרה בין 2017 (המועד בו ההונאה כביכול הפסיקה) ועד לאתמול, היום שבו הנדרסון נעצר באוקלנד. במשטרה סירבו להגיב ולומר כיצד נעצר, אך יתכן כי פרטים אלה יימסרו בימים הקרובים. בנוסף, לא ברור אם אנשים נוספים נעצרו בפרשה על אף העובדה ששני מכרים הוזכרו בכתב האישום שהוגש נגד הנדרסון.

הנדרסון צפוי לעמוד לדין בשל הונאת הענק, ואם יורשע לבית המשפט יתאפשר לשלוח אותו ל-20 שנות מאסר בבית כלא פדרלי.

YOU MIGHT ALSO LIKE