בעקבות גל הביקורות על טיוח פרשת הטקס הנאצי: משרד החינוך המחוזי פתח בחקירה
"טעינו בשיקול הדעת", התנצל מנהל בית הספר בפני הורים ומחנכים זועמים לאחר שהאירוע הוסתר במעגל מצומצם ולא הועבר לידיעת הציבור וגורמים רשמיים. כעת מתברר כי אירועים בעלי אופי דומה נערכו בשנים האחרונות על ידי תלמידי התיכון. "נגזלה מאיתנו היכולת להגיב כמורים", טענה מרצה להיסטוריה המלמדת במקום

משרד החינוך במחוז דרום קליפורניה הכריז כי יפתח מחדש את החקירה בפרשת הטקס הנאצי שנערך בתיכון פסיפיקה שבגרדן גרוב. כזכור, בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות לפני כחצי שנה, נראים כעשרה ספורטאים הלומדים במקום כשהם עורכים מעין משתה במהלכו הצדיעו במועל יד תוך כדי שירת שיר מלחמה נאצי מתקופת הרייך השלישי.

על פי הודעת המשרד, "נתקבל מידע חדש ועדויות שהובילו לפתיחה מחדש והרחבת החקירה בנושא".

תיכון פסיפיקה. בעיגול: תיעוד הטקס הנאצי שעורר את הסערה

במקביל נודע כי חלק מהמידע החדש כולל סרטונים חדשים בהם נראים התלמידים באירועים נוספים מהשנים האחרונות כשהם מצדיעים במועל יד וצועדים לצד נפנוף בדגל נאצי.

עוד נמסר בהצהרה כי הצוות המקצועי בבית הספר נחשף לראשונה לפרשה בחודש מרץ האחרון ובמהלך חקירתו את הנושא, אמנם זומנו התלמידים עם הוריהם אך העניין לא הועבר לידיעת גורמים רשמיים במחוז, מה שהוביל לביקורת חריפה, "הנהלת ביה"ס הפנימה כי לא הגיבה בעוצמה הנדרשת לאירוע מסוג זה" נאמר בהתייחסות לכך.

(צילום: מתוך טוויטר)

בעקבות הפרשה הודיע משרד החינוך המחוזי על הוספת תכני לימוד ואנשי הוראה בנושאי שנאה ודעות קדומות, כל זאת במעורבות הקהילה והורי התלמידים ובשיתוף גופים כמו הליגה נגד השמצה ומרכז שמעון ויזנטל.

"היו בטוחים שכל תלמיד שיעודד מעשי שנאה או אף יתבטא באופן שכזה, יעמוד לדין משמעתי על פי הקוד החינוכי בקליפורניה. אנו מתנצלים מעומד ליבנו על הכאב שנגרם לציבור ברמה המקומית וכן ברמה הלאומית, זהו משבר בקהילתנו".

הסרטון המדובר

הפרשה גרמה לגלי ביקורת וזעם על המעשה ובעיקר על עצם העובדה שהוא הוסתר לחלוטין מידיעת הציבור וגורמים מוסמכים במערכת החינוך המחוזית. אמש נערכה פגישה בעניין במשרדי משרד החינוך המחוזי בנוכחות הורים ומחנכים מטעם בית הספר, בה הם דרשו תשובות לעניין.

"כיצד נוכל להיאבק כנגד אידיאולוגיות קיצוניות אם כלל איננו מודעים למתרחש", שאל אחד ההורים. "שלילת האפשרות עבורנו כמורים להתעמת ולהתמודד ישירות עם תופעה שכזו גורמת לנו להרגיש שנגזלה מאיתנו הזדמנות הוראה משמעותית, למען האמת, זה גורם לנו להרגיש טיפשים", ביקרה בנחרצות אנה טורטלוטה, מורה להיסטוריה בתיכון, את שמירת הפרשה תחת מעטפת חשאיות.

"אופי השיר שהתלמידים בחרו, תכנון המעשה, וכמובן התגובה בה בחרה הנהלת התיכון להגיב, כל אלו דורשים בדיקה מערכתית על בית הספר שלנו והתרבות השוררת בו. אני בהחלט חוששת שלא מדובר בתופעה בודדה אלא במגמה", קבעה טורטלוטה.

"בחירתנו להגביל את תגובתנו לפרשה במעגל מצומצם, הייתה שגיאה ואני מצר על שגיאה קשה בשיקול הדעת ולוקח אחריות מלאה על כך", התנצל מנהל בית הספר בפני הנוכחים.

האירוע בנוכחות תלמידי ניופורט וקוסטה מסה, שעלה לכותרות בחודש מרץ האחרון. כעת מתברר שזו אינה הסנונית האחרונה בתופעה המטרידה

זו הפעם השנייה בה מתגלה אירוע אנטישמי מסוג זה באזור כאשר בחודש מרץ האחרון תלמידי תיכונים מניופורט וקוסטה מסה השתתפו במשחק שתייה שעשה שימוש בסמלים נאצים.

לדברי פרופסור פיטר סימי,  מרצה המתמחה בחקר פרופיל קבוצות קיצוניות, יש כאן תופעה מהותית מטרידה במיוחד. "זה לא משהו שאתה מצפה שמישהו ילמד עליו באופן אקראי. ישנה משמעות לעובדה שהם העמיקו בלמידת שיר בהקשר נאצי. האם הם נחשפו לשיר באתר מסויים או בפורום כלשהו בו משותפים חומרים שכאלו?", הוא תהה.

YOU MIGHT ALSO LIKE