ויסקונסין: חבילות חשודות נשלחו ל-2 בתי כנסת
שיחות טלפון בעלות "תוכן מאיים" ומשלוח לא מזוהה העלו את מפלס הדאגה במוסדות הדת היהודיים במילווקי, מפני ניסיון פגיעה בהם והם מיד הקפיצו את כוחות המשטרה למקום. למרבה המזל מדובר היה באזעקת שווא שכן בשתי החבילות לא אותר חומר מסוכן

חשש גדול נרשם השבוע בקרב בני הקהילה היהודית בעיר מילווקי (ויסקונסין) לאחר שחבילות חשודות נשלחו ללפחות 2 בתי כנסת. בנוסף, אחד מבתי הכנסת קיבל "שיחות טלפון בעלות תוכן מאיים", כך על פי המשטרה המקומית.

חבלני המשטרה הוזעקו לאחד מבתי הכנסת בעיר, השבוע במילווקי (צילום: פוקס 6)

תחילת האירוע ביום שני בבוקר, אז התקבלה שיחת הטלפון בבית הכנסת בעיירה בייסייד (Bayside), פרבר צפוני של מילווקי. כאשר שוטר מהמשטרה המקומית הגיע למקום, אנשי בית הכנסת סיפרו לו על חבילה חשודה שהגיעה למקום.

חבלני משרד השריף של מחוז מילווקי הוזעקו למקום כדי לבדוק את החבילה, ובהמשך נמסר כי לא נמצא בה דבר המעלה חשד. אנשי בית הכנסת אף בדקו מול אמזון והתברר כי מדובר באי-הבנה של אנשי הצוות, ושהם דווקא כן ציפו לקבל חבילה באותו היום.

נושא שיחת הטלפון בעלות התוכן המאיים עדיין נמצא בחקירה, כך על פי דובר המשטרה המקומית.

" שמחים שהיה מדובר באזעקת שווא ולא במקרה אמיתי": מחזה חריג מחוץ לבית הכנסת במילווקי (צילום: פוקס 6)

במקביל לאירועים בבייסיד, אל בית הכנסת "Congregation Shalom" בפרבר פוקס פוינט הגיעה חבילה בבוקר יום שני ובה אבקה לבנה לא מזוהה. אנשי בית הכנסת הזעיקו גם הם את המשטרה, אך האבקה התבררה כשאריות של האריזה עצמה.

"אנחנו שמחים שהיה מדובר באזעקת שווא ולא במקרה אמיתי", אמר סרן דן טיק ממכבי האש המקומי. עוד אמר טיק כי בתי הכנסת "לא ידעו שאירוע דומה התרחש אצל השני עד שעות הערב".

הפדרציה היהודית של מילווקי פרסמה הודעה בדף הפייסבוק שלה ובה שיבחה את האופן הזהיר שבו פעלו אנשי בתי הכנסת: "נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם בתי הכנסת וארגונים יהודים נוספים בעיר כדי לוודא שהם יישארו בטוחים ופתוחים בפני כולם", כלשון ההודעה.

הבהלה במילווקי התרחשה שבועות בודדים לאחר שני אירועי ירי קטלניים באל פאסו ואוהיו שבו עשרות נרצחו, ופחות משנה לאחר שני אירועי ירי קשים במוסדות יהודים: רציחתה של מתפללת יהודייה בבית חב"ד בדרום קליפורניה ורציחתם של 11 יהודים בבית הכנסת "עץ חיים" בפאתי פיטסבורג בשלהי השנה שעברה.

YOU MIGHT ALSO LIKE