תיירים שלקחו חול מחוף הים עשויים להשלח ל-6 שנות מאסר
בני זוג מצרפת שהגיעו לנופש באי האיטלקי סרדיניה, ביקשו לקחת בסיום הטיול מזכרת גדולה במיוחד במשקל 90 פאונד. מדיניות הענישה הנוקשה שנובעת מהרצון לשמור על אוצרות הטבע צפויה לשלוח אותם למאסר של שנים. "אם כולם יקחו, לא ישארו חופים" אומרת אחת מתושבות המקום

זוג תיירים אשר לקח עימו כמות גדולה של חול יחודי מחופי האי האיטלקי, סרדיניה, צפוי להשלח ללא פחות משש שנות מאסר בעקבות זאת. בחזקת בני הזוג, אזרחי צרפת, נמצא חול לבן מזוכך במשקל של 90 פאונד ( כ-40 קילו) חבוי בתא המטען של מכוניתם.

הם נעצרו במהלך בדיקת גבולות שגרתית רגע לפני חזרתם לצרפת. החול אשר אוכסן ב-14 בקבוקי פלסטיק, נלקח מחוף באזור צ'ייה (CHIA) שבדרום האי. שני העצורים טענו כי לא ידעו שמדובר בעבירה על החוק אך למרות זאת, אם יורשעו, הם צפויים להישלח לכלא לתקופה של בין שנה עד שש שנים.

חופי סרדיניה. צילום: שאטרסטוק

מדיניות הענישה הקשה באי מגיעה כחלק ממאבק למניעת גניבת אוצרות הטבע במקום כמו החול היחודי, צדפות, אבנים ופריטים נוספים הנלקחים כמזכרות או כציוד לאקווריומים ביתיים.

כתוצאה מכך, מספר מקומיים התנדבו לשמש כשומרים בחופים, וכאשר הם מזהים ניסיון לאיסוף אחד מאותם פריטים, ולאחר שהבקשה להחזירו לא צלחה, הם מזעיקים את כוחות המשטרה למקום.

אחת מתושבות המקום, בעצמה מתנדבת, סיפרה לכלי התקשורת כי  היא נתקלת בתדירות גבוהה, בתיירים המעורבים במעשים הללו שמגיבים באגרסיביות כאשר הם מתבקשים להחזיר את אוצרות הטבע. "אב משפחה גרמנית שביקשתי ממנו להחזיר את החול, הגיע לעברי בצורה מאיימת אך בסופו של דבר, מילא את בקשתי". 

"גם הנכדים שלי לעיתים מבקשים לקחת מספר צדפות כדי לשחק בבית אבל אני כמובן מסרבת ומסבירה להם שאם כולם יעשו כך, בסוף לא ישארו חופים", היא סיכמה.

YOU MIGHT ALSO LIKE